Οι κοινοβουλευτικοί σοσιαλιστές μπορούν να έχουν μεγάλη επίδραση μόνο εάν -χρησιμοποιώντας μια πολύ μπερδεμένη γλώσσα- μπορέσουν να επιβληθούν σε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ομάδες: πρέπει να έχουν ψηφοφόρους από την εργατική τάξη που να είναι αρκετά αδαείς ώστε να επιτρέψουν στον εαυτό τους να εξαπατηθούν από στομφώδεις εκφράσεις για τον μελλοντικό κολεκτιβισμό. Είναι αναγκασμένοι να αναπαραστήσουν τον εαυτό τους ως εμβριθή φιλόσοφο σε ηλίθια τμήματα της μπουρζουαζίας που θέλουν να φαίνονται καλά πληροφορημένα για τα κοινωνικά ζητήματα. Είναι απόλυτα απαραίτητο γι’ αυτούς να μπορούν να εκμεταλλεύονται τους πλούσιους που νομίζουν ότι κερδίζουν την ευγνωμοσύνη της ανθρωπότητας συμμετέχοντας στο εγχείρημα του πολιτικού σοσιαλισμού. Η επιρροή αυτή βασίζεται στη μπουρδολογία και οι μεγάλοι μας άνδρες προσπαθούν -ορισμένες φορές με υπερβολική επιτυχία- να δημιουργήσουν σύγχυση στις ιδέες των αναγνωστών τους. Απεχθάνονται τη γενική απεργία γιατί όλη η προπαγάνδα που την περιτριγυρίζει είναι υπερβολικά σοσιαλιστική για να ικανοποιεί φιλάνθρωπους.
Στα στόματα αυτών των υποτιθέμενων εκπροσώπων του προλεταριάτου, κάθε σοσιαλιστική διατύπωση χάνει το πραγματικό νόημά της. Ο ταξικός αγώνας παραμένει η μεγάλη αρχή, αλλά πρέπει να υποταχθεί στην εθνική ενότητα. Ο διεθνισμός είναι ζήτημα πίστης σχετικά με το οποίο και οι πιο μετριοπαθείς δηλώνουν πως είναι έτοιμοι να δώσουν τους πιο βαρείς όρκους αλλά, να, ο πατριωτισμός επίσης επιβάλλει ιερά καθήκοντα. Η χειραφέτηση των εργατών πρέπει να είναι έργο των ίδιων, όπως μάς λένε κάθε μέρα οι εφημερίδες τους (των κοινοβουλευτικών σοσιαλιστών), αλλά η πραγματική χειραφέτηση συνίσταται στο να ψηφίζεις έναν επαγγελματία πολιτικό, να του εξασφαλίζεις τα μέσα για μια βολική ζωή και να υποτάσσεσαι σε έναν αρχηγό. Στο τέλος, το κράτος πρέπει να εξαφανιστεί και οι κοινοβουλευτικοί σοσιαλιστές είναι πολύ προσεκτικοί να μην αμφισβητήσουν αυτό που έγραψε ο Ένγκελς για το ζήτημα. Αλλά αυτή η εξαφάνιση θα λάβει χώρα μόνο σε ένα μέλλον τόσο μακρινό ώστε κάποιος να πρέπει να προετοιμαστεί για αυτό χρησιμοποιώντας στο μεταξύ το κράτος ως μέσο που επιτρέπει στους πολιτικούς να φάνε με τη σέσουλα. Κι έτσι, το καλύτερο μέσο για την επίσπευση της εξαφάνισης του κράτους συνίσταται στην προσωρινή ενίσχυση της κυβερνητικής μηχανής.
Georges Sorel
2 σχόλια:
Πολύ εύστοχη σκιαγραφία του κυνοβολευτικού σωσία-ληστή. Ο φιλόσοφος -αφού επαληθεύεται περίτρανα κι αδιάλειπτα εδώ κι εκατό χρόνια- δείχνει (νάτους!) είχε πάρει καλά τα «μέτρα». Υψηλή Ραπτική!
Στο παρόν κείμενο, κάθε πρόταση και μια «φωτογραφία». Ξαναγύρισα στη φράση «...Είναι αναγκασμένοι να αναπαραστήσουν τον εαυτό τους ως εμβριθή φιλόσοφο σε ηλίθια τμήματα της μπουρζουαζίας που θέλουν να φαίνονται καλά πληροφορημένα για τα κοινωνικά ζητήματα.» επειδή ταιριάζει «γάντι» στην τριλογία του Ν. Θέμελη, που οι σωσια-ληστές πωλητικοί και οι μεγαλοαστοί χορηγοί τους (αλλά και όλοι οι «πνευματικά ανήσυχοι» στις παρυφές της «αριστεράς» -μη χέσω!· αν και το καλό αγνάντεμα προϋποθέτει χέσιμο «ψηλά»), την είχαν ιδεολογικό Εύα Γ.(γέλιο) στο μπροςκεφάλι τους.
Τόξα να λέω: Ο Γάλλος έκανε Haute Couture.
Πωλεί F στο χεσ' παρα τυρι σεις!
Οι μύθοι έχουν καταρριφθεί και καταρρίπτονται ισοπεδωτικά πλέον, ωστόσο παραμένει θλιβερό το ότι κάποιοι ακόμη επιμένουν να μη βλέπουν την πραγματικότητα.
Ώμος (Γιαννα το δι' ευρύ νου, μέλι γω) όπως λένε και η τυχη "όταν οι μπάτσοι σκοτώσουν τα παιδιά σας / τότε θα βγείτε απ' τα κλουβιά σας" (κλουβιά-κλούβια, ένα stone οστά χωρίζει)...
Δημοσίευση σχολίου