Ζητώ συγγνώμη από τους δάσκαλους
εκείνους, που μέσα σε φρικιαστικές συνθήκες προσπαθούν να στραφούν ενάντια στην
ιδεολογία, ενάντια στο σύστημα και στις πρακτικές όπου έχουν παγιδευτεί, με τα
λιγοστά όπλα που βρίσκουν στην ιστορία και στη γνώση που «διδάσκουν». Είναι
ήρωες. Είναι όμως σπάνιοι, ενώ πόσοι αλήθεια (η πλειοψηφία) δεν έχουν καν αρχίσει ακόμα να υποψιάζονται τι είδους «δουλειά» τους βάζει να κάνουν το
σύστημα (που τούς ξεπερνάει και τους συνθλίβει). Κι ακόμα χειρότερα, βάζουν
συχνά όλα τους τα δυνατά κι όλη την εξυπνάδα τους για να επιτελέσουν το καθήκον
τους στην εντέλεια (με τις περίφημες νέες μεθόδους!). Είναι τόσο βέβαιοι γι’ αυτό
που κάνουν, ώστε συμβάλλουν με την αφοσίωση τους στο να συντηρούν και να
τρέφουν την ιδεολογική αναπαράσταση του σχολείου, που θέλει να παρουσιάσει το
σημερινό σχολείο τόσο «φυσικό», τόσο χρήσιμο και αναγκαίο, ακόμα και ευεργετικό,
όσο ήταν «φυσική», αναγκαία και γενναιόδωρη για τους προπάτορές μας η εκκλησία,
εδώ και μερικούς αιώνες.
Louis Althusser
4 σχόλια:
Υποθέτω πως θέλει μια διόρθωση:
[...]ενώ πόσοι αλήθεια (η πλειοψηφία) δεν έχουν ΚΑΝ αρχίσει ακόμα να υποψιάζονται[...]
(μήπως και οι αχρείοι πουν «βοήθεια, όχι άλλες "τομές"!»)
Πέστ' αχρείοι: "SOS, τομαί", πριν σαλτάρουμε και γίνουμε Λούης "σάλτου", Sir.
(Κελλί γαμα σκατά λογίζει...)
Δι' ορθό θήκαι Χάρη. Στοαί bureau ΜΑΤ Ιησού!
Λούης σάλτου sir! Paul IKA law!
Ολοι ξέρουν,ως συνήθως!
Λίγοι, ελάχιστοι, διαφοροποιούνται, ως συνήθως. Και στοχοποιούνται, ως συνήθως.
Η παθητικότητα και η αυτολογοκρισία είναι εγγενής στον κλάδο γιατί έχουν παράσει την "εργοστασιακή" διαδικασία διαλογής.Ηταν πάντα οι "καλοί" μαθητές και τα "καλά" παιδιά. Οι "άριστοι" όχι της γνώσης ή της σκέψης αλλά της πειθαρχίας.
Γεια στ' οστό μας. Ου, πουστρόνι Τίνα. Πλοία-λίθοι, ΑΜΕΑ με Σώτη, Τάκη, απλότητα.
Δημοσίευση σχολίου