Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Από μικρός είχα μια ιδιοπαθή «νόσο»: έβγαζα «σπυριά» όταν άκουγα τη λέξη «επανάσταση» από τα χείλη κάθε… πικραμένου. Παρόλο που τότε ήταν πράγματι χρόνια επαναστάσεων, ήρθε η ιστορία να με δικαιώσει, αφού τη λέξη πήραν στα χείλη τους και ακολούθως εκπόρνευσαν οι κάθε λογής καθοδηγητάδες (λέγε με νανουρίστρες) της κοινωνίας. Είδα λοιπόν τη σεξουαλική «επανάσταση» ν’ αυξάνει τους σεξουαλικά υποσιτιζόμενους και να προάγει την κάθε λογής διαστροφή. Είδα την «επανάσταση» των επικοινωνιών να πολλαπλασιάζει εγκληματικά την ακατονοησία και το αίσθημα μοναξιάς. Είδα την «επανάσταση» της αστικής ανοικοδόμησης να θεμελιώνει μητροπόλεις-τέρατα και να εξαφανίζει την «αγορά» με την ελληνική ετυμολογία της. Είδα –στα όρια μιας σύντομης ως σήμερα ζωής- κι άλλες «επαναστάσεις», όλες ντυμένες με τα πρόστυχα εσώρουχα της πολιτικής, της διαφήμισης και του εμπορίου και περιβεβλημένες τον σεμνό –πλην ευδιακρίτως άθλιο- μανδύα του ανθρωπισμού…
Τα αυτονόητα των παιδικών χρόνων μας, μέσα σε δυο-τρεις δεκαετίες κονιορτοποιήθηκαν και μόνο ως θολή ανάμνηση υπάρχουν πια. Το κλειδί που ήταν μονίμως στην πόρτα, τώρα είναι σε… χρηματοκιβώτια κι η πόρτα σφραγισμένη. Η συντροφικότητα έγινε βουβή απέχθεια και η αλληλεγγύη αντικαταστάθηκε από τον πανικό, όλα συγκαλυμμένα πίσω από άχρωμους, άγευστους, χαμερπείς δήθεν «καλούς τρόπους» και επιτηδευμένο πολιτισμό που βρωμάει και ζέχνει εσώτερη βαρβαρότητα από μίλια. Ακόμα και τα αυτονόητα έχουν φορέσει πια –εδώ και καιρό- τα ρούχα που περιγράφηκαν λίγο πιο πάνω. Και με βαθύ σκεπτικισμό διαβάζουμε και παραθέτουμε την είδηση: «Ο δήμος του Milano (Ιταλία) εγκαινίασε εκστρατεία με κεντρικό σύνθημα “Υιοθέτησε έναν ηλικιωμένο”! Στην Ελλάδα, η ΜΚΟ “Γραμμή Ζωής” εκπονεί το πρόγραμμα “Εθελοντής Γείτονας”, ενημερώνοντας: Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα μπορείς να βοηθήσεις μια γιαγιά ή έναν παππού στην πολυκατοικία ή τη γειτονιά σου. Σε περίπτωση άμεσης και έκτακτης ανάγκης του ηλικιωμένου, η “Γραμμή Ζωής” θα επικοινωνήσει μαζί σου για να σταθείς δίπλα του μέχρι να φτάσει η απαραίτητη βοήθεια. Επιπλέον εάν το επιθυμείς μπορείς να συνεισφέρεις, διαθέτοντας μέρος του ελεύθερου χρόνου σου κρατώντας του παρέα ή διευκολύνοντάς τον σε πρακτικά ζητήματα καθημερινότητας (ψώνια, φάρμακα κλπ.). Είναι γεγονός ότι ένας στους τρεις ανθρώπους άνω των 60 ετών υποφέρει από μοναξιά. Σήμερα μπορεί κάποιος να νιώθει μοναξιά ακόμα και στη γειτονιά του και ας ξέρουν όλοι το όνομά του. Η συνεισφορά μέσα από το πρόγραμμα «Εθελοντή Γείτονα» είναι ανεκτίμητη για τους ηλικιωμένους συνανθρώπους μας, τους ανθρώπους που μας φρόντισαν, τους οποίους ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι συνθήκες τους έχουν εξαναγκάσει να ζουν στην απομόνωση, παρότι έχουν πολλά να προσφέρουν. Εάν θέλεις να γίνεις “Εθελοντής Γείτονας” επικοινώνησε με τη “Γραμμή Ζωής”» κλπ. κλπ.
Να γιατί το πρώτο ενικό πρόσωπο σήμερα… Για να μπορούμε να μετρηθούμε, γιατί δεν αποκτηνώθηκαν ακόμη –δυστυχώς για κάποιους- οι πάντες. Γιατί κάποτε πρέπει ν’ απαντηθεί το εναγώνιο ερώτημα του Μανόλη Αναγνωστάκη: «Είστε υπέρ ή κατά;»…

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το ναι ή όχι, με τον τρόπο που τίθεται εδώ (αλλά και αλλού σε διάφορες περιπτώσεις) μου θυμίζει τα λογικά κυκλώματα στα μαθηματικά που είχαν ως αποτέλεσμα αυτή την ηλεκτρονική έξαρση, αλλά και το γεγονός πως εγώ τώρα αφήνω ένα σχόλιο σε τούτο δω το μπλογκ.
Κι όταν μιλάμε για θετικές επιστήμες το ναι ή το όχι έχει σχεδόν πάντα νόημα.
Όταν όμως μιλάμε για κοινωνικές σχέσεις, για ανθρώπινες σχέσεις και τρόπο ζωής, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Χρειαζόμαστε γλώσσα που να μην ξέρει ούτε το ναι ούτε το όχι.
Εκ πρωτης όψης, λέω ναι στη μέριμνα για του ηλικιωμένους. Δεν αμφιβάλλει κανείς πως πάρα πολλοί απο αυτούς έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη τη βοήθειά μας , τη συμπαράσταση μας, την ανθρωπιά μας.
Σε μια δεύτερη όμως σκέψη λέω και όχι. Διότι θεωρώ κατάντια του πολιτισμού μας αυτή η ανθρωπιά και η συμπαράσταση να προάγεται απο κυβερνητικές ή μη οργανώσεις. Εκτός αυτού δεν κάνουμε τίποτε για να μη συνεχιστεί και στο μέλλον αυτή η απομόνωση και ο παραγκωνισμός των ηλικιωμένων. Πρέπει να αλλάξουν (αλλάξουμε!) τις συνθήκες που τους οδήγησαν σε αυτή την "εξορία". Κι όπως λέει και η παροιμία "εδώ σε θέλω κάβουρα να περπατάς στα κάρβουνα"

Θέλω να πω κι ότι τέτοιες ενέργειες ενδέχεται και να μας αποκοιμίζουν και να μας απομακρύνουν απο το να αντιληφθούμε το πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις.
Και σε εποχές που το αυτονόητο έχει γίνει λέξη νεκρή, κάθε έκλληση στον ανθρωπισμό μας για να προσφέρουμε τη βρίσκω λίγο ύποπτη αλλά και απογοητευτική.
Απο την άλλη , σίγουρα οι ηλικιωμένοι χρειάζονται τη συμπαράστασή μας.
Άρα; !!

chrismos είπε...

Η μόνη αξία της μοναξιάς είναι πως σ' αυτούς τους καιρούς παραμένει ακέραια. Και κόβοντάς την στα δυό, έχεις δυο ακέραιες μοναξιές: το "μη" και το "δεν", δηλ. το μηδέν που τα ανθρωποειδή με τις αρνητικές ή μηδενικές αξίες βάζουν αρνητικά πρόσημα στη ζωή των ανθρώπων.
ΝΑΙ στα θετικά πρόσημα κι ότι θέλει ας γίνει...
Φτάνει με τα μηδενικά.
Καιρός τ' ανθρώπου.

theogrocer είπε...

Σολωμάντζαρε, με φέρνετε σε πολύ εύκολη θέση. Δεν διαφωνούμε, οι ηλικιωμένοι χρειάζονται τη συμπαράστασή ΜΑΣ και την αγάπη ΜΑΣ (ημών των αυριανών ηλικιωμένων) και όχι... καπελάκια ελέγχου και συντεταγμένα και με εξουσιαστικό μανδύα σώματα "αλτρουιστών". Ούτε θα εκχωρήσουμε τις λειτουργίες και τις αξίες μας στο κράτος και στην εξουσία της χρησικτησίας... Σωστά όσα λες κεσέ εύχαρις στω.
Chrismos, συν φωνώ: nes τα θετή κάπρο σήμα, φτάνει μετά μηδέν ΙΚΑ. Θα σουτ άπω και θα μου ταπί στο βράδι, εν μέσω οίνου και πνεύματος εις την σωτήρια Σωτήρεια γωνιά.
Μύξαι γελιέσαι: πίσω από κάθε νύμφη κρύβεται μία προνύμφη. Επίθεση στα school οικεία!

Unknown είπε...

Aς μη βγάζουμε τον κώλο μας απέξω αυτή τη κονωνία θέλαμε αυτήν έχουμε.
Το σπιτάκι μας το αμαξάκι μας το γκομενάκι μας και ωχ αδερφέ για όλα τα άλλα . Τώρα μας έπιασε πόνος για την ασχήμια των πόλεων αλήθεια ποιός αγόρασε τα εκτρώματα ? και δεν θέλω απαντήσεις τύπου (μα τι άλλο μπορούσα να κάνω αυτά μου επέβαλάν) γιατί τότε είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα δεν φτάνει που είσαι μαλάκας αλλά είσαι και παθητικός μαλάκας σε ότι σκατό σου πασάρουν ως πρόοδο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν παίζω!
Εσείς πάτε στην Σωτήρια γωνια μετά οίνου και πνεύματος κι εγώ μένω μετά οίνου και πνεύματος αλλά άνευ Σωτήρ...
Τι άδικος κόσμος θέμου (αναστασιάδη)!!!
Ο ανθρωπισμός θα είναι όταν και αν και όποτε και θα δούμε και άμα γεράσω, να με περιθάλπτετε, διότι ως μεγαλύτεροι έχετε υποχρέωση να φροντίζεται τους μικρότερους γέρους.

Ω σε τι γα#$@νο κόσμο στρώσαμε τα ροδοπέταλα της θείας ψυχής μας!!!
(τα οποία εντός ολίγου γαμ... ε, μαραθήκανε κι αυτά και πάνε στη φάση της αποξήρνασης)
Άντε βρε καλή Σωτηρία!

theogrocer είπε...

Ζούγκλα Σολωμάντζαρε! Ζούγκλα του Τριανταφυλλόπωλου και τα ρόδα κάτω από μια ρόδα.
Έχετε την τέχνη σας να κρατιέστε όρθιος, μη φοβάστε, η φοβία είναι φο βία σαν τα φο μπιζού. Θα σας περιθάλψουμε, αν και δεθελοντές. Αρκεί να μη μας έχουν σαλτάρει οι κρετίνοι μέχρι τότε...
Στην υγειά σας, στήνει για σας, στήνει γεια σας

chrismos είπε...

Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλετζίμ,
Το σπιτάκι, το αμαξάκι κι ένα γκομενάκι (και ΟΧΙ ώχ αδερφέ) είναι ΤΟΣΟ(;;;) παράλλογες απαιτήσεις, που θα 'πρεπε να συνεπάγονται την τιμωρία της όποιας ασχήμιας ζούμε;;; Γιατί τόση ενοχή;;; Γιατί πρέπει να είμαι εγκρατής έναντι της βρωμερής ακράτειας που μου πασάρουν ως πρόοδο;;; Ε, λοιπόν, ΟΧΙ. Τα θέλω ΟΛΑ και τα θέλω ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!
Ιδού η διαφορά μου με μια χούφτα βρωμερά καθήκια που τα θέλουν ΟΛΑ και ΜΟΝΟ για πάρτη τους!

Ρομαντικέ ρομάντζαρε,
Όπως λένε κι οι Χαΐνηδες, αν διπλώσεις το χάρτη στη μέση, η Κρήτη πέφτει πάνω στη σ' άλλων νίκη... Κατέεις το;;;
Ορίστε λοιπόν στη Σωτήρεια γωνιά μετά οίνου CAMBAS (και του φίνου καμβά σας), μετά των νόστιμων μπινελικίων (και των παστέλ πινελακίων), μετά πνεύματος (και ρεύματος), μετά μικρών και μεγάλων ηλικιών (μετά μπεκρών και μετά άλλων μαλακιών και μ' άλλα οικείων) και εν γυναιξί και τέκνοις (και επαξίας τέχνης).
Σας έπεισα ή να κάνω και κακά μου;;; (οπότε θα χρειαστεί να φέρετε και SLIPAD εις ημάς τους γεροντότερους... Αν και θα προτιμούσα μια πάνα, διότι ..."πάνα είναι μόνο μία!")

theo, που δεν έχεις το theo σου,
Στ' οίνοι "γεια μας", στύση για σας, στύνει για ολωνώνε,ναι.
(τα μάτια σου σε καίνε, γιατί 'μαι μανεκένε... Ωχ είπε,ζούμε...)

theogrocer είπε...

Φυλλαράκι, μην asshole είσαι με κακό ή θείες που αυταπόδεικτα και εν τοις πράγμασι δένε χουν θέσει εδώ και εκθέτουν ανεπανόρθωτα όποιον ντολμά να τις εκστομίσει.
Σολωμάντζαρε, γιάντα λέεις το και δεν κάμεις ωρέ κουζουλέ; Μια χαρά στα λέει ο φιλόΧρηστος. Έχει γωνιές επαέ ν' αποτυπώσει ο χρωστήρας σου, ουουουου!
Ένα αεράκι η ζωή. Κι αν γκρεμιστούν και κανα δυο τοίχοι και λείψουν και μερικά τούβλα...

Unknown είπε...

Άντε πες μου πως γίνεται να τα έχεις όλα και για όλους ανθρωπέ μου .
Δεν έχεις ακούσει τον όρο οικονομία της φύσης?

chrismos είπε...

Φίλε μου, θα προσπαθήσω να άπαν ντύσω, (όχι με 2 προτάσεις -όπως συνηθίζετε). Τα σχόλιά μου είναι μεγάλα σαν τα όνειρά μου και δεν χωράνε στον αναπαυτικό καναπέ της "οικονομίας της φύσης". Κι αν δεν προλάβω να δω τα όνειρά μου να υλοποιούνται, τα μετατρέπω σε σχόλια στα σχολεία που μεταλαμπαδεύονται τα όνειρα για να τα υλοποιήσουν άλλοι.
Η οικονομία που μας διδάσκει η φύση έγκειται στις 4 απλές πράξεις:
1. Πρόσθεση, του Ανθρώπινου δυναμικού που ένδεια φέρεται να κάνει αυτές τις πράξεις.
2. Αφαίρεση, των κλοπή μαίων, που παρα φύση "οικονόμησαν" οι κλέφτ' αράδες (παπάδες, ESSO παπάδες, βραδυνώνγιάννηδες, μαΛάτσηδες, μουΝιάρχοι, ευγενώνπουλοι και λιποί λαπάδες...)
3. Διαίρεση, όλου αυτού του πλούτου δια του αριθμού των Ανθρώπων, και τέλος
4. Πολ/σμός, της χαράς λόγω αναδιανομής των μεριδίων στους δικαιούχους.

Μήπως νιώθετε πλουσιότερος;;;
(σε πλούτο υλικό και όχι μόνο...)

Unknown είπε...

Θα απαντήσω με λίγα λόγια . Άλλο οικονομία φύσης και άλλο οικονομία ανθρώπων . Μεγάλη διαφορά και δεν εξηγέιται με δυο λέξεις.
Αυτό πυο υπέροχα περιγράφεις έχει να κάνει με ανθρώπινο δημιουργήμα .Είναι στην λογική της κυριαρχίας του ανθρώπου. άλλο πράγμα είναι οι διαθέσιμοι πόροι της φύσης και η δικής της οικονομία είναι κάτι μεγαλύτερο πυο περικλείει την ανθρώπινη οικονομία .

chrismos είπε...

Όταν με ρωτάς "Άντε πες μου πως γίνεται να τα έχεις όλα και για όλους ανθρωπέ μου" δεν πίστεψα ούτε για μια στιγμή πως εννοούσες την όντως θαυμαστή οικονομία της φύσης σε χλωρίδα και πανίδα! Εκτός κι αν έχεις κάποια σύγχιση στις δύο έννοιες, οπότε σε συμβουλεύω να μη ...συγχίζεσαι! Χαλαρά...
Αλλά κι αν η ερώτησή σου ήταν περιβαλλοντολογική, να είσαι σίγουρος πως τα εν λόγω καθήκια μονοπωλούν ακόμα και τη φύση για πάρτη τους. Αμφιβάλλεις πως οι εχθροί του ανθρώπου είναι και εχθροί της φύσης, βιάζοντας παρά φύση τη φύση και την οικονομία της;;; Ή μήπως εννοείς πως αφού η φύση δεν επαρκεί για όλους, εξοικονομεί για λίγους;;; Ή μήπως παραμυθιάζεσαι από το "χρυσό γέλιο" των ελλήνων οικολόγων;;; (μη χέσω χρυσογελώντας...)

Sorry για τη δική μου σύγχιση...
(Είμαι και σε κρίσιμη ηλικιακή οικονομία της φύσης...)
Χαλαρά...

theogrocer είπε...

Συν γνώμη που πάρε μ' βαίνω σ' αυτό τον γόνιμο διάλογο, υλοποιώντας το στίχο του εθνικού ύμνου "καις αν πρώτα, αν τρίο μένει", όπως τον παιάνισε ο 108,8 Εφ(ρ)αίμ (fm).
ΜΕΑ for me τάπα ραπάνω, έχωνα ποτά εξής άσχετα (τόμου Ν το ανάγνωσμα):
Λειπών, ένας άγγλος δεν πρέπει να πει σε έλληνα "βάλε σάλτσα" ( put sauce). Ομοίως, ένας έλληνας δεν πρέπει να πει σε άγγλο "ναι μεν" (nemen). Ούτε ιταλός σε έλληνα "puzza", αλλά ούτε έλληνας σε ιταλό "κάτσε".

chrismos είπε...

Ω γκέι. Ώμος εμείς, δένει μαστέ άλλο ΔΑΠ οι. Εμείς, αγά, πιώ μαστέ και...
Άννυ, ναι, η αγάπη ίαμα αρτία
θ' αυγό να το φωνάξω: Μελάτα, τρία!
Θ' αυγό ΝΑΤΟ φο Νάξο, ΝΑΤΟ πω
πως η μαμά άρτο λίπους αγαπώ...

Unknown είπε...

Αγαπητέ μου φίλε Χρήστο μάλλον δεν μπορείς να με καταλάβεις .
Επ ουδενί που θά έλεγε και ο γνωστός μπακαλόγατος .
Ασφαλώς και όλα αυτά τα λουλούδια στο όνομα της φύσης έχουν γαμ.... την φύση . Κάτι σαν το παλιό " Με την βοήθεια του Χριστού θα τους ....την Παναγία.
Πρέπει να τα πούμε από κοντά και δυδτυχώς έχει δίκιο ο γνωστός και πάλι μπακαλόγατος με δική μου ευθύνη δεν συναντηθήκαμε ποτέ.
Ελπίζω να γίνει αν πάρω άδεια από την μητέρα φύση του σπιτιού μου.
Την καταπίεση μου και καληνύχτα.

theogrocer είπε...

Η οικωλογία! Ιδού παιδίον δω ξύσ' λαμπρόν!
Σε όπιον φέρει βιβλίο γραμμένο πριν τη δεκα-αιτία του '60 (Γιάννα μην πω του '70), που να υπάρχει μέσα αυτή η λέξη, δώρο ένα cd από μένα με μούσι κει της α ρε σκιάς του.
F T Χίται!...

Unknown είπε...

Tώρα το λένε οικολογία γιατί είναι και στη μόδα και λογικό να μην έχει αναφορές σε βιβλιογραφία .
Θυμήθηκα κάποια παλιά σχόλια που είχαν να κάνουν με την εξουσία του φύλαρχου-μάγου και την κουβέντα που έγινε . Αννα-τρέξτε λίγο πίσω ......
Τεό μετά την αποχώρηση του Παν-Αγριότατου και την είσοδο της ΓΡΙ-ΓΟΡΗΣ άλλος άερας στα πανιά σου!!!!!!!!!.

theogrocer είπε...

Ναι, τόσο... "άλλος" που θα με πάρει, θα με σηκώσει και σύντομα θα με βγάλει μακριά...
Γάμοι set α΄