Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Προς Θεσσαλονικείς ιθ΄ επιστολή φαύλου
Αδελφοί
«Τον μήνα που δεν έχει “ρο” να βάζεις στο κρασί νερό»! Ήταν μια ευγενική προσφορά της στήλης προς το φίλα προσκείμενο στην κραιπάλη Εξώστειο κοινό. Η σοφή ρήση δεν είναι δική μας, βεβαίως (πού μυαλό για Σοφία, ε Μαρία;). Ανασύρεται εκ των αρχαίων ημών προγόνων, με τους οποίους –αγνοήστε τους ιλαροτραγωδούς σαλτιμπάγκους- ουδεμία σχέση έχει το νεοελληνικό μπορντέλο (και να με συμπαθούν οι προσφέροντες κοινωνικό έργο οίκοι ανοχής, αντιθέτως με σύμπαν το νεοελληνικό μπορντέλο που αποδομεί άρδην τον κοινωνικό ιστό). Αν προσέξετε λοιπόν, οι άνευ «ρο» μήνες είναι εν σειρά οι ζεστοί-θερινοί: Μάιος, Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος! Τότε απαιτείται οινονοθεία, προς αποφυγήν Κ.Κ.Ε. (Καρδιά Καρκίνος Εγκεφαλικό). Η στήλη υποκλίνεται στη σοφότατη αρχαία ρήση και σας συστήνει ανεπιφύλακτη εφαρμογή της.
Άσχετο, αλλά αλήθεια, ο ποταμός Γαλλικός γιατί ονομάστηκε έτσι, από Εχέδωρος; Τον εκχώρησαν κι αυτόν σε καμιά French Teleriver (κατά το Deutsche Telecom) και δεν το μάθαμε;
Ο νομάρχης σας, θέλει να βαφτίσει οδό Σαρκοζί! Καίτοι και η Καίτη γνωρίζει ότι τασσόμεθα αναφανδόν υπέρ της παράδοσης, των κουδουνοφόρων, του θεάτρου σκιών και του Καραγκιόζη, ως αντιπροσωπευτικών στοιχείων μας στο χωνευτήρι πολιτισμών της Γιούρολαντ, θα επαναλάβουμε τις σαφείς, σα φις -κι ενίοτε σαν γυμνό ηλεκτροφόρο καλώδιο- θέσεις μας: Θα ήτο τιμή για το υφέρπον διεθνιστικό πνεύμα μας να κατοικούμε εις οδό Νικολά Σαρκοζί, να βγάζουμε τα σκουπίδια μας κάτωθεν ενός τόσο λαμπρού οδοσήμου, καρφωμένου έμπροσθεν των σωληνώσεων αποχετεύσεων των πολυκατοικιών. Αρκετά με τας οδούς Μιαούλη, Κανάρη και λοιπών μολοτοφιστών. Και, μιας και μιλάμε περί Καρλωμένου (λόγω Κάρλας), θέτω εν ερώτημα προς κάθε σκεπτόμενο σερβιτόρο της Σαντορίνης: Αφού –σύμφωνα με την παροιμία, οξυτόνως και δίχως δύο συνεχόμενα περιττά σύμφωνα- το Μπρούνι σέρνει καράβι, γιατί δεν χρησιμοποιείται στην άνετη και ασφαλή ανέλκυση του Sea Diamond;
Μιας και μαζευτήκαμε εδώ και τηλε-επικοινωνούμε (παγκόσμια ημέρα τηλεπικοινωνιών το Σάββατο, κεραστείτε ένα κομματάκι ΟΤΕ), μάθετε και το άλλο νομαρχιακό: θέλει να γίνει υπερνομάρχης απασών των Μακεδονιών! Ζητάει όλη την κεντρική Μακεδονία και βάλε, περισσότερα κι απ’ τους εκ βορρά εχθρούς του αδούλωτου ελληνισμού! Αλλιώς, λέει, θα κατέβει αντίπαλος τού «-20.000.000» στις εκλογές… Να τον τυλίξω ή θα τον φάτε εδώ;
Παν: μέτρον άριστον.
("Εξώστης" - Θεσσαλονίκη)

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Tύλιξέ το μου να το πάρω για το σκύλο.

chrismos είπε...

Ρε σίτιση λειψή, ήττα ναύτη;;;!!!
Καλάμι λαμέ για πολύ γέλιο...!

Unknown είπε...

Eχέδωρος =Αυτός που φέρνει δώρα.
Γνωστός από τους αρχαίους χρόνους για την χρυσοφόρο άμμο του. Τα διάφορα Θρακικά φύλλα και κυρίως οι Μυγδονες κατά την αρχαιότητα μάζευαν τον χρυσό σε ψύγματα από την λάσπη που κατέβαζε ο ποταμός. Στην εποχή του Βυζαντίου μάλλον πωλούνται τα δικαιώματα σε Γαλατικών συμφερόντων εταιρία και στο εξής παίρνει το όνομα Γαλλικός.
Πιθανόν για να ηρεμήσουν τα διάφορα Γαλλατικά φύλλα που μπουκάρουν από παντού οι Βυζαντινοί τους παραχωρούν εκτάσεις για μόνιμη εγκατάσταση. Είναι γνωστό πως στην Τουρκία κοντά στην Προύσα υπάρχει περιοχή που ονομάζεται Γαλλατία από την μόνιμη εγκατάσταση Γαλλατών.
Κάπου εδώ κολλάει και το όνομα γιατί αργότερα οι Εβραίοι της Ισπανίας διώκονται και τους καλοδέχετε η Οθωμανική αυτοκρατορία .Προβλέποντας πως στο μέλλον κάποιος Σεφραδίτης Εβραίος θα γίνει μέγας άρχοντας της Γαλλίας αποφασίζουν να προτείνουν στην Υψηλή πύλη την μετονομασία του Εχέδωρου σε Γαλλικό. Κάτι που δέχετε ο σουλτάνος και παραχωρεί και άλλες εκτάσεις .
Κάνει κύκλους η ιστορία άσχετα με την καταληξή της.
Η ειρωνεία είναι πως ο Σαρκοζί που είναι αντίθετος με την είσοδο της Τουρκίας στην Ε.Ε δεν θα υπήρχε εάν δεν προνοούσε ο τότε σουλτάνος να τους καλοδεχτεί στην ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.
Στο γύρισμα των χρόνων έχετε την τιμή να βγάλετε για μια ακόμη φορά τον Παν ΙΚΑ όχι μόνο νομάρχη αλλά τοπικό Μπέη . Καλή σας όρεξη γιατί η ΘΕΣ/ΝΙΚΗ αξίζει τον κάθε ΠΑΝ ΙΚΑ Παπααρχιδόπουλο .
Το 1937 η εκμετάλευση αλλάζει με την προσθήκη πρώτυπης μηχανής από την Αγγλική εταιρία Fleming-Fergunson .H εκμετάλευση σταματάει τα τελευταία χρόνια επειδή η ποσότητα χρυσού έχει πέσει κάτω από μισό την ημέρα και κρίθηκε ασύμφορη.
Στην περιοχή υπάρχει ένας μύθος για ελληνικό Ελντοράντο που μιλάει για ύπαρξη μεγάλης ποσότητας χρυσόού από τα όψιμα οθωμανικά χρόνια .
Ονομάζεται Αβράτ Χισάρ (Γυναικόκαστρο).
Είναι ξεκάθαρο πως η εκμετάλευση ορυκτού πλούτου και η παραχώρηση του σε ξένους δεν είναι νέο φρούτο.

theogrocer είπε...

Chrismos
Όλοι είμαστε με κάποια άπω στολή στον κόσμο, άσχετα Annie περί Σώτερ οίδε ντο ξέρουμε. Το σχόλιό σου Perry ποιεί ήδη έτερη τιμή για mass τους Joculatores Domini, όπως μασέλαι γέω San Frnacisco d' Assisi.
Xanthibasket
Μου άρεσε πολύ το δεύτερο πληθυντικό πρόσωπο στο "να βγάλετε για μια ακόμη φορά τον Παν ΙΚΑ"! Ακόμη γελάω! Α, ναι: Επειδή σου αρέσει η ιστορία αλλά κάποιες διατυπώσεις σου μου γεννάνε ενστάσεις, φρόντισε να διαβάσεις το βιβλίο του συμπατριώτη σου (Ξανθιώτη) Χρήστου Μιχαλόπουλου "Οι Γαλάτες στη Θράκη" που κυκλοφόρησε μόλις πριν μερικούς μήνες. Και μετά μπορείς να κάνεις τις απαραίτητες δύο ορθώσεις στα στοιχεία που δίνεις γι' αυτούς... Αν πάλι δεν σε πείθει ο μικρός και ταπεινός Ξανθιώτης, σου συνιστώ ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει στην μικρή ζωή μου: "Το πρώτο φύλο" της Elizabeth Gould - Davis

theogrocer είπε...

Solo
Συγνώμη που δεν σε συμπεριέλαβα στο προ ηγούμενο σχόλιο, αλλά αυτό που ζητάς το τύλιξαν άλλοι. Σε κόλλες χαρτί...
Σου τυλίγω ντολμαδάκια αν θέλεις...

Unknown είπε...

Μάλλον δεν κατάλαβες την διαφορά μεταξύ Γιαλαντζί και με κιμά "Ντολά".
Ευχαριστώ για την βιβλιοπρόταση .
Τα περί Γαλατών είναι για να δικαιολογήσουν την μετονομασία του Εχέδωρου σε Γαλλικό ,όχι πως δεν πέρασαν Γαλατικά φύλλα στο διάβα της ιστορίας από την πρώϊμα ρωμαική εποχή μέχρι και τα τελευταία χρόνια του Βυζαντίου.
Υπάρχει όντως περιοχή στην Προύσα που ονομαζόταν Γαλατία.Την Βυζαντινή πόλη Αναστασιούπολη ή Περιθεώριο Βόρεια της Βιστωνίδος εξού και ο μητροπολίτης Ξάνθης έχει τον τίτλο Ξάνθης και Περιθεωρίου την κατέλαβαν Γαλατικά φύλλα που τριγύριζαν στην περιοχή την εποχή που διάφορα Μογγολικά φύλλα πιέζουν τους λαούς κάτω του Δούναβη. Από την ευρυτερη περιοχή της Θράκης έχουν περάσει και εγκατασταθεί φυλές και φυλές. Πολλές φορές στο παρελθόν οι κάτοικοι των πεδινών περιοχών για να αποφύγουν την καταστροφή εγκαταλείπουν τις πόλεις τους και χωριά και ανεβαίνουν στην Ροδόπη.
Είναι η στιγμή που ορεινοί Ροδοπαίοι αρχαία Θρακικά φύλλα αλλιώνονται πολιτισμικά εντελώς ενώ μέχρι τότε παρόλη την επιβολή του χριστιανισμού έχουν αντιστάσεις και κρατούνε παραδόσεις και τλετουργικά ειδωλλολατρικά.
Το συμπέρασμα από το πάρε δώσε των φυλλών είναι πως μόνο οι Οθωμανοί ήξεραν να διαχειρηστούν καλά την πολυτισμικότητα και να προσφέρουν κάποια μεγάλη χρονική περίοδο ειρήνης στην περιοχή της Θράκης.
Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις λειτουργούν ως ερέθισμα για να την ψάξω καλύτερα την δουλειά και γιαυτό σε ευχαριστώ.

chrismos είπε...

Ρε καλό στο Τζιμάκο! Πού ίσου να 'χα μένος τόσο καιρό;;;
Μ' αρέσει που ανταλλάσσετε ιστορικές γνώσεις με τον theo και μεις μαθαίνουμε!
Α, λαλείστε μούμια να πορεία:
Πέτα λωτοί κι έξιν ήδη γιατί τους λένε ρόδο-πέους; Το πουλί τους είναι κόκκινο;;;

@theo,
εν αγέλη, ω! αστούς θάψει

@solo,
ρε, δεν το λυπάσαι το καημένο που θα του πας φόλα;;;

theogrocer είπε...

Οξύνει δεις δένει ναι ρόδο πέος, άλλαξαν θείο Τάκη!
ΑΣΕΠ ουκ Annie's και γράμμα τι κόλα θως: Δένει ναι ρόδο - πέος, αλλά ρόδο - οπαίος. Ροδαλή οπή, you know; Καπόται θα πω δειχτεί καίω λόγος...

Unknown είπε...

Δίκιο έχει ο ΤΕΟ ΡΟΔ-ΟΠΗ.
Το οπή το καταλαβαίνω αλλά το Ροδ μπορεί να είναι και ρόδα οπότε μεγαλώνει η ακτίνα της τρύπας. Και ανάλογα με το μέγεθος της μεγαλώνει και η ΟΠΗ.
ΘΕΣ ΑΛΛΟ ΝΙΚΗ ρώτησε ΔΡΑΜΑτικά την ώρα της ΚΑΒΑΛΑς κοιτώντας λάγνα την ΡΟΔινη ΟΠΗ .Του ΦΑΛΑΚΡΟΥ του αγοριού τα όρη είναι πατρίδα και στην ΞΑΝΘΗ στην αμουδιά το ΜΥΡΩΔΑΤΟ κλέος πήρε και στο λιμάνι ΠΟΡΤΟ έπινε ΛΑΓΟΣ αμέσως βγαίνει .Τον ΠΕΤΕΙΝΟ και αν έσφαξες ΆΒΑΤΟ πάλι μένει.
Ω και στις ΘΕΡΜΕΣ τις άνω και τις κάτω και μες την ΠΑΧΝΗ ω ΓΑΛΑΝΗ κοπέλλα βγαίνει . ΧΡΥΣΑ φοράει ενώτια του ΜΑΓΙΚΟΥ του φίλτρου που πίνουν οι ΤΟΞΟΤΕΣ .
ΗΛΙΟΠΕΤΡΑ δεν είσαι μαύρη σαν ΚΑΤΡΑΜΙ Ο φωνάξαν ΔΙΟ ΜΗΔΕΙΑ του ΝΕΟΥ ΖΥΓΟΥ τα άδικα μην φέρεις στου ΣΤΑΥΡΟΥ την ΠΟΛΗ.
Στα ΛΙΒΕΡΑ λιβαδια σου το ΤΥΜΠΑΝΟ που παίζει μια ΓΟΡΓΟΝΑ .
Και δεν έφαγα θαρρώ μια σούπα ΣΕΛΙΝΟ ακόμα.
Από το ΕΥΜΟΙΡΟ της μοίρας μου στο ΠΕΤΡΟΧΩΡΙ ψάχνω ,βράχο τον βρήκα μέσα στο βουνό στου ΛΥΚΟΔΡΟΜΙ Ο θαρρώ πως ητανε στημένος.
Μαθήματα γεωγραφίας τοπωνύμια Νομού Ξάνθης.

theogrocer είπε...

Φοβερό! Εύγε!
Δεν απαντάς όμως στα τρία καίρια ερωτήματα: Γιατί η Ξάνθη έχει Ζυγό (Νέο και Παλιό) και δεν έχει Μονό; Γιατί έχει Σέλερο και δεν έχει Πέντιουμ; Γιατί έχει Σούνιο δίχως Ραφήνα και τον Βούδα της; (φωτογραφία του στην αυριανή "Κόντρα", στη στήλη "Αντικυνωνικά").
Γιατί;

Unknown είπε...

Εύκολη η απάντηση αγαπητέ ΤΕΟ και απορώ πως δεν την έδωσες εσύ που είσαι τόσο καιρό στην περιοχή.
Δεν είναι ΣΕΛΕΡΟ αλλά ΣΕΛ (μύδι)και ΕΡΟ από το οποίο κόπηκαν τα Ν ,
Η πρώτη μορφή ήταν ΣΕΛ ΕνΡΟν με το δεύτερο να παραπέμπει στην αμαρτωλή ΕΝΡΟΝ και για ευνόητους λόγους έγινε η μετατροπή. Εποχή ΟΥΝΡΑΣ για τους παλιούς.
Το παλιός και Νέος Ζυγός έχει την δική του πικρή ιστορία.
Υπήρχε παλιά επί Οθωμανικής εποχής μόνο ένας ΖΥΓΌΣ χωρίς το νέο ή παλιός. Ο σημερινός Ν.Ζυγός λεγόταν Υποζύγιο γιατί όλοι ήταν στην δούλεψη του ΜΠΕΗ που έμενε στον ΖΥΓΟ.
Με την απαελευθέρωση μιας και δεν είχαν πολιτιστικό υπόβαθρο να βρούνε ένα νέο όνομα κάνανε το ΥΠΟΖΎΓΙΟ Ν.ΖΥΓΟ και για να ξεχωρίζει ονόμασαν τον πρώτο Π.Ζυγό.
Πληροφορίες στο τεράστιο συγγραφικό έργο του Γιάννη Θρακιώτη εκδόσεις Οπισθόφυλλο.
Πάμε στο ΣΟΥΝΙΟ .
Οπως και στην Αττική έτσι και δω το ΣΟΥΝΙΟ αγναντεύει εκεί την θάλασσα έδω την Βιστωνίδα.Νερά και τα δύο.Επίνειο της Αττικής ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ στο εδώ ΣΟΥΝΙΟ η Αναστασιούπολη που ή νότια είσοδός της ήταν και λιμάνι,
Εξού και η άλλη ονομασία της Βιστωνίδος επί τουρκοκρατίας ΜΠΟΥΡΟΥ που σημαίνει πέρασμα.
Οι προσχώσεις του Κόσυνθου έφραξαν το λιμάνι περιόρισαν την λίμνη στην σημερινή της θέση. Για φαντάσουν εάν δεν γινόταν αυτό και είχε την τεράστια αυτή έκταση η λίμνη τι εκτάσεις θα είχε ανταλάξει ο ΒΟΥΔΑΣ της ΡΑΦΗΝΑΣ στους άγιους πατέρες εταίρες -πρωθιέριες κλπ του ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ. Και το σωστό είναι ΒΑΤΟΠΕΔΙ και όχι η πουστιά με το παιδί και άλλα θαύματα ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ.
Για συνέχεια υπάρχει και ΟΡΦΑΝΟ χωρίς να γνωρίζω γιατι αυτό το χωριό έμεινε ΟΡΦΑΝΟ . Κάτοικοί του λίγοι μαυριδεροί ,από την ΑΙΓΥΠΤΟ η καταγωγή τους.
ΔΙΑΣΠΑΡΤΟ και αυτό έχει εξήγηση γιατί μόνο χωριό δεν ήταν .Σπίτια ανάκατα με μεγάλες αποστάσεις το ένα απ΄το άλλο. Η ανάγκη για γη στο βουνό που είναι σπάνια ανάγκαζε σαν πρώτη επιλογή της υπαρξή της και μετά η τοποθεσία του όποιου σπιτιού χωριού.
ΚΑΛΥΒΑ με κάστρο από την εποχή του Φιλίππου.
Τέλος αξίζει πολύ μια επίσκεψη στην Αναστασιούπολη ή ΠΕΡΙΘΕΏΡΙΟ μιας και διατηρούνται τόσο το υδραγωγείο που φέρνει το νερό από το διπλανό βουνό και μοιάζει με φράκτη ορατός από την ΕΓΝΑΤΙΑ πριν το χωρίο ΚΟΠΤΕΡΟ αλλά και γιατί διατηρούνται οι τετράγωνοι πύργοι όσο και η βόρεια και η νότια είσοδος .
Την καλημέρα μου

theogrocer είπε...

Για το Βατοπέδι συμφωνώ και σε κανένα κείμενό μου δεν θα το βρεςι με "αι".
Εκπληκτικά τα υπόλοιπα, τα περισσότερα των οποίων δεν γνωρίζω. Δηλαδή ένα μύδι (Σέλερο) κι άλλο μύδι κάνανε τη Δύο Μύδια; Δεν είδα τίποτε σχετικό στα media. Μειδιάς;

chrismos είπε...

Χα,χα,χα!
Μου θυμίσατε τον χιουμορίστα πατέρα που είχε η Νατα(γε)λοία (αυτή με το Γερμά στο νού) και το βιβλίο του: "Τζίμυ, πάρε ένα φυστίκι" (που απευθύνω νταν στον Καρτερ-εικών κατ' οικον του Λευκού Οίκου)
Και οι Διομήδειανοηθείτε να σταματήσετε αυτό τον εξαιρετικό δι' άλογο! Είστε απ' όλα φυστικί!!!

Τζιμάκο, εύγε για τίνγκα λιγνός ή της ιστορίας του τόπου σου και των τόπων Ιμίων!

theo,
Οι πιο πολλοί "ορθοπαιδικοί" νομίζουν πως η επιστήμη τους είναι τα "όρθια παιδιά".
Λες σκέτα καθιστά δεν παθαίνουν "σχολείοση"!...
Έτσι και το Βατοπαίδι δηλώνει τα παιδιά που τα βατεύουν οι ιερωμένοι -ιοί λερωμένοι (π.χ. Βατικανό-για να Βατεύει ικανό) και υιοί λερωμένοι (π.χ. Τσολάκ Ογλού -τροϊκανό που τρώει πάνω στο κανό)

(sorr' ειπα, λιπαρά σύρθηκα...)

theogrocer είπε...

Δέκα νου με πλάκα, αλλά μη λαμέ πωλεί σοβά Ρα. Ο meet suce μας off ύλη έξι ηγήσεις αφού ΗΠΑ άρχει χωριό Μέδουσα χαμένο πάνω στα βουνά!
Η έρμη Νία σου Annie per βλητή.

Unknown είπε...

Ασφαλώς και υπάρχει ΜΕΔΟΥΣΑ στο βουνό ΤΕΟ. Μην ξεχνάς η μυθική ΜΕΔΟΥΣΣΑ πέτρωνε με το βλέμα της .Μια γρήγορη ματιά στα υπόλοιπα πομακοχώρια που έχουν το ιδιαίτερο στοιχείο τα προηγούμενα χρόνια να είναι μικρά διάσπαρτα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ΕΧΙΝΟΣ ΩΡΑΙΟ ΜΥΚΗ.Για να καταλάβετε εάν πηγαίνατε πριν από χρόνια την διαδρομή ΞΑΝΘΗ-ΩΡΑΙΟ θα συναντούσατε πάνω από 100 διάσπαρτα σπίτια που υποτίθεται έκανα ΄΄ολα μαζί ένα χωριό.
Κριτήριο ηύπαρξη γης .
Υπάρχει και ΩΡΑΙΟ με πολέ όμορφες υπάρξεις ιδιαίτερου κάλλους.Τα τελευταία χρόνια έφυγαν πολύ και το χωριό μαράζωσε.Παρακάτω υπάρχει το ΤΣΑΙ ΜΑΛΕ ή το χωριό του ποταμού ΤΣΑΙ (Κόσυνθος).
Αν απορείς για την ΜΕΔΟΥΣΑ τι θα πεις για τον ΚΕΝΤΑΥΡΟ (ΚΕΝΤΕΛΙΚ)το ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΚΑΠΝΟΑΝΘΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΑΛΜΑ ΟΑΣΗ την ΣΟΥΛΑ την ΓΛΑΥΚΗ που έφυγε από την θεά ΑΘΗΝΑ γιατί σιχάθηκε τους χαμουτζήδες και άραξε στα όρη στα βουνά.
ΓΟΡΓΟΝΑ ΑΧΛΑΔΙΑ ΑΙΩΡΑ ΠΑΝΕΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΜΥΤΗΣ ΤΡΙΓΩΝΟ ΚΥΚΝΟΣ και πολλά άλλα τέτοια. Είναι φανερό στην προσπάθεια που έκανε το ΕΛΛΗΝΙΚΟ κράτος για την μετονομασία χωριών τα έκανε κάπως σαλάτα . Φαίνεται ο αρμόδιος υπαλληλος ήταν λάτρης της Βοτανολογίας ή πρώιμος οικολόγος.
Δείτε τώρα την μετονομασία σε χωριά του κάμπου.
ΠΕΤΕΙΝΟΣ-ΧΟΡΟΖΛΟΥ (πετεινός Τουρκιστί)
ΑΒΔΗΡΑ (προσοχή όχι ο αρχαίος οικισμός αλλά το νέο χωριό) ΜΠΟΥΛΟΥΣΤΡΑ
Ν.ΚΕΣΣΑΝΗ -ΠΛΑΣΤΗΡΙΑ
ΣΥΔΙΝΗ - ΕΛΜΑΛΙ το ίδιο όνομα έχει και το πομάκικο χωριό ΜΕΛΙΒΟΙΑ που υπάρχει επίσης και στην ΟΣΣΑ ή ΚΙΣΣΑΒΟΣ.
ΒΑΦΑΙΪΚΑ - ΜΠΟΓΙΑΝΤΖΙΛΑΡ (ΜΠΟΓΙΑΤΖΉΔΕΣ)
ΧΡΥΣΑ που παράγει τον καλύτερο μπασμα του κόσμου και λογικά θα έπρεπε να ελκεί από εκεί το ονομά της μιας και αυτή η ποικιλία καπνού έχει χρυσά φύλλα. Λάθος γιατί η παλιά ονομασία ήταν ΚΙΡΕΤΣΙΛΕΡ (Ασβεστάδες).Υπάρχει και μάρκα τσιγάρων Κιρέτσιλερ .
ΕΥΜΟΙΡΟ -ΤΕΚΕΣ. Εδώ είναι μύλος τα πράγματα . Μιας και είναι το δεύτερο χωριό μου να σταθώ λίγο και να δούμε την καταστροφική μανία των Νεοελλήνων.
ΤΕΚΕΣ ίσον Μοναστήρι και δη ΜΠΕΚΤΆΣΙΚΟ (αιρετικό τάγμα του Ισλάμ).Συνέχεια σε λίγο.

Unknown είπε...

Συνέχεια για τον ΤΕΚΕ.
Στο χωριό υπήρχε ίσως ένα από τα παλαιότερα Μπεκτάσικα ή ΚΙΖΛΜΠΑΣΙΚΑ (κοκινοσκούφηδες)μοναστήρια της Ελλάδας. Υπάρχει ένα αρκετά συντηρημένο έξω από το χωριό ΣΕΛΙΝΟ.
Δίπλα από τον ΤΕΚΕ υπήρχε ένα καταπληκτικό συντριβάνι κάτω από τεράστια Πλατάνια σκεπαστό με περίτεχνο πλέγμα μέσα στο οποίο υπήρχαν ψαράκια. ΤΕΟ εκεί τώρα είναι η ταβέρνα Λημέρι.
Κάτι από την πίατσα ντι τρεβι της ΡΩΜΗΣ. Θυμαμαι πιτσιρικάδες μπαίναμε κρυφά για να μαζέψουμε τις δεκάρες των ευχών.
Τα πρωτοπαλλίκαρα της ΧΟΥΝΤΑΣ θεώρησαν πως αλλοιώνει τον ΕΘΝΙΚΟ χαρακτήρα και το γκρέμισαν . Χωμένος μέσα και ο διορισμένος πρόεδρος της κοινότητας γιατί πίστευε ότι θα βρει θυσαυρό.
Ξέρετε υπάρχει μεγάλη αλληλοεπιροή μεταξύ χριστιανισμού και τάγματος .Υπάρχουν άγιοι στο τάγμα κάτι που απαγορεύεται στο Ισλαμ .Το μοναστήρι στο ΕΥΜΟΙΡΟ είχε προστάτη άγιο τον ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟ.
Επί εποχής ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ δεν σεβάστηκαν όυτε τον άγιο τα παλουκάρια.Κατέστρεψαν το οικοδόμημα με βολή από αρμα (πολυτεχνείο ζεις)σταμάτησαν την ροή του νερού στο συντριβάνι έκοψαν τα δέντρα στην προσπάθεια εξωραϊσμου του τόπου και της ιστορίας.
Και να έκαναν ότι σκατά έκαναν στο ΕΥΜΟΙΡΟ-ΤΕΚΕ στην ΓΕΝΙΣΕΑ κατάπιαν την λαλλιά τους.
ΓΕΝΙΣΕΑ-ΓΕΝΙ ΤΖΕ .Νεός οικισμός και είναι και η πρωτευουσα του ΔΗΜΟΥ
ΧΑ ΧΑ.
Για την ιστορία των πομακικων χωριών βλεπε Τα ΠΟμακοχώρια της ΘΡΑΚΗΣ εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Τοπική δουλειά .

theogrocer είπε...

Μας έχεις στείλει, όχι αδιάβαστους αλλά διαβασμένους πλέον!
Εύγε

chrismos είπε...

Με τα πτυχία κηδεία τριβει!!!
Bras βωμοί che!