Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Περί πληροφόρησης
1. Ένας άντρας μπαίνει να κάνει μπάνιο αμέσως μετά τη γυναίκα του και το κουδούνι της πόρτας χτυπά. Η γυναίκα ρίχνει μια πετσέτα επάνω της και τρέχει στην πόρτα. Όταν ανοίγει βλέπει τον γείτονα τον Γιώργο, που πριν ανοίξει το στόμα της τής λέει: «Σου δίνω πεντακόσια ευρώ για να βγάλεις την πετσέτα». Μετά από λίγη σκέψη η γυναίκα βγάζει την πετσέτα και στέκεται γυμνή μπροστά στον Γιώργο. Αυτός την κοιτάζει για λίγο, της δίνει τα πεντακόσια ευρώ και φεύγει. Η γυναίκα βάζει πάλι την πετσέτα και πλησιάζει στο μπάνιο. Ο άνδρας της την ρωτά ποιος ήταν κι εκείνη απαντά ότι ήταν ο Γιώργος ο γείτονας. «Μήπως έφερε τα πεντακόσια ευρώ που μου χρωστάει;», ρωτά ο άντρας!
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Εάν μοιράζεσαι έγκαιρα κρίσιμες πληροφορίες, μπορεί να προλάβεις δυσάρεστες εκπλήξεις…

2. Ένας ιερέας μετέφερε με το αυτοκίνητο του μια νέα καλόγρια. Αυτή σταύρωσε τα πόδια της και φάνηκαν οι καλλίγραμμοι μηροί της. Ο ιερέας έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου για λίγο και όταν συνήλθε έβαλε το χέρι του πάνω στο γόνατο της. Η καλόγρια είπε «πάτερ, θυμήσου τον ψαλμό 129». Ο ιερέας τράβηξε το χέρι του, αλλά σε λίγο ξαναέπιασε το γόνατο της καλόγριας. Η καλόγρια είπε πάλι «πάτερ, θυμήσου τον ψαλμό 129». Και ο παπάς ξαναμαζεύτηκε. Όταν έφτασαν στο μοναστήρι των γυναικών, η καλόγρια αναστέναξε βαθιά και έφυγε. Μόλις έφτασε στην εκκλησία ο ιερέας, έτρεξε να δει τον ψαλμό 129, που έλεγε: «Να πηγαίνετε προς τα επάνω και να ερευνάτε, έτσι θα βρείτε την αγαλλίαση».
Ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Εάν δεν είσαι καλά πληροφορημένος, μπορεί να χάσεις καλές ευκαιρίες…

8 σχόλια:

boula είπε...

Πού το λέει αυτό ο ψαλμός 129;
Παραπληροφόρηση ...

Πάνος Παπαδόπουλος είπε...

Ένσταση στην πρώτη παραβολή: Ποιος λέει ότι η έκπληξη ήταν δυσάρεστη;

Ένσταση στη δεύτερη παραβολή: Ο ιερέας έπρεπε να ερευνήσει προς τα πάνω έτσι κι αλλιώς. Σε περίπτωση εμπλοκής μπορούσε απλώς να επικαλεστεί την πέμπτη ντροπολογία.

Μπούλα:
Οι ψαλμοί λένε αυτό που ερμηνεύει ο καθένας. Αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο των θρησκευτικών κειμένων. Λέει, π.χ. ο ψαλμός: Μην αφίετε τους πεινώντες να πεινούν και ερμηνεύει η θεολογική επιστήμη: Πεινώντες είναι αυτοί που δεν πιστεύουν στο Θεό, επομένως δεν πρέπει να τους αφήσουμε να «πεινούν». Με πιάινς; Εξάλλου ο 129 δεν πρέπει να διαβαστεί ανεξάρτητα από τους προηγούμενους 128 και τους επόμενους 1.208.312 που όλοι μαζί συνθέτουν μια άλλη εικόνα, εξ ού και εξάψαλμος.

boula είπε...

Pano
πολύ αυθαίρετες ερμηνείες
1. το δυσάρεστη είναι σχετικό
2. το προς τα πάνω είναι σχετικό
3. η βασιλεία των ουρανών ανήκει στους αμαρτωλούς εν μετανοία. Το αμαρτωλός είναι σχετικό. (Όλοι είμαστε)
4. Ο εξάψαλμος αποτελείται από τους Ψαλμούς 3, 37, 62, 87, 102, 142

Πάνος Παπαδόπουλος είπε...

Μου τα 'ψαλλες, ή μου φαίνεται; Μου χρειαζόταν είναι η αλήθεια.

theogrocer είπε...

Όπως καταλάβατε σιωπώ γιατί δεν θέλω να παρέμβω στα οικογενειακά σας...

chrismos είπε...

Χαχαχα!
(Κι αν γελάω είναι ψέμα
κλαίει μέσα μου η καρδιά...)

Μου λείπετε αμφότεροι ...καίει τρις!

theogrocer είπε...

Κάλος το παιδί! Καις εμάς Έλλη (ψες). Αφ' ους ούλοι πούμε αμφότεροι καίει τρις, να μαζευτούμε και να κάνουμε μια επταμελή (ε Πιτ;) ροπή.
Καλεί δύναμη.

boula είπε...

Chrismos,
με προβληματίζει το στερητικό σύνδρομο
Καλεί δύναμη κι από μένα