Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί η εξέγερση του πολυτεχνείου ονομάστηκε έπος. Τούτη η αυθόρμητη παθητική αντίσταση στη χούντα έχει μάλλον έναν λυρικό παρά έναν επικό χαρακτήρα. Και η επέλαση των τανκς κατά των νεαρών αόπλων έχει περισσότερη σχέση με γκραν γκινιόλ μέσα στη νύχτα παρά με έπος.
Το «έπος» δημιούργησε εντελώς κατά λάθος μια «ηρωίδα», τη Μαρία Δαμανάκη, της οποίας ο ηρωισμός συνίσταται στην εκφώνηση -από το ραδιόφωνο των φοιτητών- των συνθημάτων και των ανακοινώσεων της συντονιστικής επιτροπής. Πάντως πολλοί είχαν την ευκαιρία να βάλουν υποψηφιότητα για πολιτικοί εκεί μέσα στο πολυτεχνείο. Για τον Μίμη Ανδρουλάκη, τον Κώστα Λαλιώτη και τον Στέφανο Τζουμάκα, ηγετικά στελέχη της εξέγερσης, ο δρόμος προς τη βουλή, την πολιτική σκηνή, το πολιτικό παρασκήνιο και την εν γένει ελληνική πολιτική αθλιότητα, ξεκινάει από κει.
Δεν πήγα ποτέ στο πολυτεχνείο, ούτε μέσα ούτε έξω, ούτε τότε ούτε αργότερα. Δεν πήρα ποτέ μέρος στις προσκοπικές τελετές και τις ηλίθιες πορείες κατά την ημέρα της «επετείου του πολυτεχνείου», τούτο το μεγάλο συλλογικό άλλοθι για την ηθική ανεπάρκεια ενός ολόκληρου λαού. Πρόκειται για ένα πολύ βολικό άλλοθι, που το οικειοποιήθηκαν όσοι νιώθουν την ανάγκη να ξεπλύνουν την ντροπή για την απέραντη δειλία τους επί έξι ολόκληρα χρόνια.
Βασίλης Ραφαηλίδης

2 σχόλια:

chrismos είπε...

Σωστοί οι Κρητικοί για τον (αναμενόμενο) εκφυλισμό των γνωστών πασοκοτσογλανίων.
Με πολλά ερωτηματικά, όμως, οι εκ του ασφαλούς Κρητικοί για τις "προσκοπικές τελετές" και για την "ανεπάρκεια" των "απέραντα δειλών", λες και οι Καλτεζάδες στα οδοφράγματα εκάστης "επετείου" ήταν αμελητέο πλήθος.
Ο διανοούμενος στοχαστής, από τη στιγμή που επιλέγει την εκκωφαντική του απουσία από τα κινηματικά δρώμενα στις "άθλιες πορείες", καλά θα έκανε να μην ασχολείται αποκλειστικά με το χαρακτήρα της "λιτανείας", αλλά να γράφει ΚΑΙ για τον ηρωισμό όσων τόλμησαν να δώσουν συγκρουσιακό χαρακτήρα σ' αυτές τις (φαινομενικά) αθώες επετείους.
Κάτω οι εκ του ασφαλούς αναλύσεις.
Στο δρόμο γεννιούνται οι συνειδήσεις.

theogrocer είπε...

Γνωστός και μη εξ ΕΡΕ (τέως) ο εκ λυπών. Είθε σεις και τα κείμενά του σηκώνουν. Πωλεί συζήτηση ή πωλεί προβληματισμό (για όσους βαριούνται τις κουβέντες).
Είναι κι αυτός ένας λόγος προ τίμησης.