Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

...Το σημερινό σύστημα, που περιορίζει σε ένα μίνιμουμ τη συνοχή των ανθρώπων σαν συνέπεια της απομόνωσης των νοικοκυριών, οδήγησε την ανθρωπότητα στην κορυφή της διαφθοράς. Ο πολιτισμός έχει σαν αποτέλεσμα να ζει ο άνθρωπος σε διαρκή πολεμική κατάσταση με τους ομοίους του και να είναι η κάθε οικογένεια ο κρυφός εχθρός όλων των άλλων οικογενειών.
...Ας ερευνήσουμε ποιες δυνατότητες υπάρχουν για να ξεδιπλωθούν τα πάθη αντί να καταπνιγούν. Τρεις χιλιάδες χρόνια σπαταλήθηκαν με την ανοησία της εξέλιξης κατασταλτικών θεωριών. Είναι ώρα να δώσουμε στην κοινωνική πολιτική μια άλλη στροφή. Ο ανθρώπινος λόγος θα έκανε καλλίτερα, αντί να ασκεί κριτική σ’ εκείνες τις ανίκητες δυνάμεις που ονομάζουμε πάθη, να μελετήσει τους νόμους τους.
...Οι φιλόσοφοι του έρωτα έχουν εκθρονίσει την αρχή του συναισθήματος με το πρόσχημα της υποβάθμισης της υλικής αρχής. Οι λόγιοι μας παρουσίασαν τον υλικό έρωτα σαν ένα ορμητικό ρεύμα που πρέπει να το περιορίσουμε στην κοίτη του, γιατί είναι δήθεν καταστροφικό. Και τι απέφερε αυτό; Το δαμασμένο ρεύμα πλημμυρίζει τους αγρούς και ερημώνει δέκα φορές περισσότερη γη, από αν το είχαμε θέσει σε μια επαρκώς μεγάλη κοίτη. Απαγορεύοντας το δίκαιο πέταγμα και την κοινωνική πρακτική του υλικού έρωτα, πολλαπλασιάζουμε τη επιρροή του και χάνουμε κάθε μέτρο.

Charles Fourier - "Τα δεσμά του έρωτα στον πολιτισμό"

2 σχόλια:

chrismos είπε...

Το ορμητικό ρεύμα του έρωτα είναι σαφώς καταστροφικό, όταν περιορίζεται στην συζυγική κοίτη. Ενίοτε, δέον όπως εκτρέπεται (χωρίς να ντρέπεται) από την κοίτη εις το σαλόνι (βλέπε DVD "Salon Kitty"). Οπότε παύει να είναι συμφορά και εντρυφεί καμιά φορά στην εντριβή της καμφοράς .
Απορία ψάλτου Vicks: Προς τι ο ζήλος παρά α-λογίων και φελλοσόφων του έρωτα σε βράδια αξημέρωτα; Αν μας αγαπούν, δεδομένου πως η αγάπη είναι ζάλη, ας μην μας ζαλίζουν τον έρωτα!

theogrocer είπε...

Οξύ ν' αγγέλειν λακέ δαιμονίοις... Η εκτροπή είναι το αντίθετο της εντροπής. Και το να είσαι φίλος Σοφίας, θέλει μια κάποια φιλοσοφία. Εδώ υπεισέρχεται η ανάγκη του σκέπτεσθαι και το Καρτεσιανό "Cogito ergo sum", απέναντι στο αρτεσιανό φρέαρ του μικροαστισμού και στο συσκέπτεσθαι περί δικαολογηθείναι.
Με λίγα λόγια, "γαμείν εκ των ομοίων" που έλεγε και ο Κλεόβουλος απ' τη Ρόδο. Ιδού και το Πήδημα (ένας βράχος απέναντι, στη Σύμη, see me).