Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

Οι πραγματικά απελπιστικές περιπτώσεις διανοητικών διαταραχών βρίσκονται στους ανθρώπους που φαίνονται πιο φυσιολογικοί απ’ όλους. Πολλοί απ’ αυτούς είναι φυσιολογικοί γιατί έχουν τόσο καλά προσαρμοσθεί στο ρυθμό της ζωής μας, γιατί η ανθρώπινη φωνή τους έχει σιωπήσει τόσο νωρίς στη ζωή τους, ώστε ούτε καν αγωνίζονται ή υποφέρουν ή αναπτύσσουν συμπτώματα, όπως συμβαίνει με τον νευρωτικό άνθρωπο. Δεν είναι φυσιολογικοί με την «απόλυτη» έννοια του όρου. Είναι φυσιολογικοί μόνο σε σχέση με μια βαθιά ανώμαλη κοινωνία. Η τέλεια προσαρμογή τους σ’ αυτή την ανώμαλη κοινωνία είναι το μέτρο της πνευματικής αρρώστιας τους. Τα εκατομμύρια των αφύσικα ομαλών ανθρώπων που ζουν χωρίς διαμαρτυρία σε μια κοινωνία, στην οποία -αν ήταν ολοκληρωμένα ανθρώπινα όντα- όφειλαν να μην προσαρμόζονται, διατηρούν ακόμη την «ψευδαίσθηση της ατομικότητας», αλλά στην πραγματικότητα έχουν αλλοτριωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ο κομφορμισμός τους εξελίσσεται σ’ ένα είδος ομοιομορφίας. Αλλά η ομοιομορφία και η ελευθερία είναι ασυμβίβαστες. Η ομοιομορφία και η πνευματική υγεία είναι επίσης ασυμβίβαστες… Ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος για να γίνει αυτόματο κι αν υποχρεωθεί να γίνει, τότε η βάση της ψυχικής υγείας του καταστρέφεται. Στην πορεία της εξέλιξης, η φύση έχει φροντίσει ώστε κάθε άτομο να ‘ναι αλλιώτικο απ’ όλα τα άλλα. Αναπαράγουμε το είδος μας φέρνοντας σ’ επαφή τα γονίδια του πατέρα με της μητέρας. Αυτοί οι κληρονομικοί φορείς μπορούν να συνδυαστούν με άπειρους σχεδόν τρόπους. Σωματικά και πνευματικά ο καθένας από μας είναι μοναδικός. Κάθε πολιτισμός που προσπαθεί είτε με στόχο τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα εκ μέρους των ατόμων είτε εν ονόματι κάποιου πολιτικού ή θρησκευτικού δόγματος να επιβάλλει την ομοιομορφία στα ανθρώπινα πλάσματα, προσβάλλει τη βιολογική φύση του ανθρώπου.
Aldous Huxley – «Επιστροφή στο θαυμαστό νέο κόσμο»

10 σχόλια:

chrismos είπε...

Την εξαιρετική αυτή προσέγγιση του Huxley περί "κανονικότητας" των ενηλίκων (που τους έχω χεσμένους, εμού συμπεριλαμβανομένου), ας την μετατρέψουμε σε χρήσιμη και ελπιδοφόρα πρακτική, φροντίζοντας τούτο:
Επιτέλους, ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΜΕ (αρχικά) ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ (τελικά) την παραδοχή πως η παιδική και η εφηβική ηλικία αποτελούν πεδία ΚΑΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.

Unknown είπε...

Στην πράξη θα πρέπει να ρίξουμε σφαλιάρες στον(η) δάσκαλο που θέλει να περάσει τη ομοιομορφία στο τρόπο μετάδοσης της γνώσης τον διαφημιστή που χωρίζει τους ανθρώπους σε target group κατανάλωσης το φίτσουλα που βάζει όρια και κανόνες για την κανονικότητα μας κλπ κλπ.
Και μετά ήρθε η άνοιξη ανθίσαν τα λουλούδια αλλά ως γνωστόν κρατάνε λίγο ανθισμένα και άσε που τ΄ρχουμε να τα κόψουμε πριν να γονιμοποιηθούν.

theogrocer είπε...

φιλο-Χρηστε
Όαση τα γραφόμενά σας! Ευτυχώς που η Άννα τα 'σπασε με τον ιππουργό Μη χάλι, αλλιώς τα ιππουργεία Παιδιάς και Προ-πο θα έστελναν από κυνού όργανα για να σας παίξουν και να σας φέρουν σε επαφή με τη φύση ή -ελλείψει αυτής- με ζαρντινιέρες.
Περί όσων γράφετε, η συντάκ3 Τίνα Beer-Billy συμβουλεύει: Αν δεν το έχετε κάνει, μη χάσετε την ευ καιρια να διαβάσετε το ανυπέρβλητο βιβλίο "Η αγωγή του καταπιεζόμενου" του Paulo Freire.
Επειδή είμαι ill, δεν στέλνω e-mail. Θα συνέλθω μ' ένα καφέ feel true, τον και κουτοφράγκικα επ' όνω μαζωμένο.
Στήνει γεια σας

theogrocer είπε...

Ξανθή Μπας Καίτ'
Θα σας γονιμοποιήσω εγώ αν ξαναγράψετε τέτοιες Αη Δίες! Μα είναι δυνατό να ρίξετε μπάτσους στον δάσκαλο, τη στιγμή που μαζί με τον παπά και τον κυνοτάρχη, πίνουν οι τέσσερίς τους ειρηνικά τον καφέ των (ελληνικό και όχι κουτοφράγκικο σαν εμάς τους εθνο-προδότες, Veto-προδότες και Ελευθεροτυπο-προδότες) στην πλατεία;
Όσο για την άνοιξη, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει ανακυνωθεί τίποτε για τον ερχομό της.
Άννα παυθείτε λοιπόν και κάντε ό,τι σας λέει το υπηρετικό προσωπικό των αυθεντικών αφεντικών: Arbeit macht frei, το 'γραφε και η κλαπείσα πινακίδα που επιστράφηκε.
ΥΓ: Μην ξεχνάτε τη συλλογή αποδείξεων. Τα γραμματόσημα δεν είναι πια στη μόδα.

chrismos είπε...

Συμφωνώ με τα ισόβια BAR αλλά όχι με το Σύμφωνο BARσοβίας της BARβαρης και ισοβίας σοφίας που σοβεί στη βία. Οι κίνδυνοι δια το κοινόν από τους κυν δεινούς και κίναιδους μπάτσους, τα χαστούκια και τις σφαλιάρες είναι ορατός. (βλ. Οράτιος, σελ. 1967, τόμος γάμα, άρθρο περί του "Ζειν, εποικείν δεινώς"· Λατινιστί "Βίβα, ρε! περί κώλωσα μένται"
Ας μην λησμονούμεν, όμως και τους μπασκίνες (της ΕΛ.ΑΣ.) άδοντες εν χορώ και άδοντες (άνευ μασΕΛΑΣ), καθ' οδόν προς Άδην καθεύδοντες:
Μπας κι είναι, μάτια μου
μπασκιν' αυτός
που σου είπε δεν σ΄αγαπώ
και θέλει μονάχα να "παίξει" μαζί σου"

ενθυμούμενοι το "παιχνίδι" του χτεσινού κήπου (jardin hier) εν είδει ζαρντινιέρας.
Κι ύστερα ήρθαν οι Μελιστες…
Και μάλιστα με λίστες!
Χωρίς συλλογή αποδείξεων…
Με λίστας εκτός σαιζόν, 6ος ως ζώον και εκτός μόδας τραυματοσήμων. Demon,ντέ (γνωστός και ως Δαίμων του χτυπωβραβείου…)

(Σόρι για το παραλή ρήμα· το παρ' αλήτη κρίμα, ένεκα...)

theogrocer είπε...

Μιλάτε έκτου ass φαλλούς και κατ' αντίδια στολή με το κυνό ες θυμα. Η ass φάλλεια είναι το μεγα λοστοι χυμα της εποχής, της αποχής και της απόχης. Από χι αρχίζει και το όνο μα του ανθρώπου (λέμε τώρα) που είναι ιππεύθυνος γι' αυτί, ο δόγης του δόγματος "μπα τσίπα ντου".
Μη γ' ΕΛΑΣ...

Unknown είπε...

Αγαπητοί κύριοι είστε η συνέχεια των γκρινιάρηδων παπούδων του θεωρίου στο πάλε ποτέ Μάπετ σόου. Φανατικός οπαδός καθ'ως και της συνέχειας
Σουσ-αμι άνοιξε (σους τουρκιστί σιώπησε και άμι (προφέρεται ΑΜ) δηλαδή κήπος του παραδείσου ή βρυσούλα με βούρλα ή αλλιώς τραγουδιστής (!).
Αμστελ δεν θα πρέπει ποτέ να ζητήσε σε τουρκικό μαγαζί γιατί ώς γνωστό το μ---ί είναι ποινικοποιημένο στην γείτονα χώρα.

theogrocer είπε...

Ε, όχι και γκρινιάρηδες! Εγώ τουλάχιστον δεν έχω πράσινο (green) Yaris. Ούτε Skoda πουστηρίζει την Ξάνθη καθ' οδόν για την κάθοδον εις β΄ εθνική.
Και ούτε παπούδες είμαστε, έχοντας δεκάδες αποδείξεις (ανάμεσα σε άλλες που μαζεύουμε).
Όσο για το μ...ι, δεν ξέρω τι είναι στη γείτονα, αλλά σ' αυτή τη χώρα που (κάνουμε πως) ζούμε, εξακολουθεί να σέρνει καράβια και να κυβερνά. Γι' αυτό άλλωστε και το υπουργείο Ναύτη Ηλείας δόθηκε σε γυναίκα.
Στη δε γενικότερη κατάσταση της Ελλάδας, το μ...ι συνοδεύεται πάντοτε από καπέλο.

chrismos είπε...

Πάντως εμένα πολύ μ' άρεσε η παρομοίωση του παπού στο θεωρείο στο Μάπετ σόου. Την υιοθετώ, Καίτη ακόμα δεν πάτησα τα 80. Μόνο μια φορά πάτησα 90 και κόντεψα να τρακάρω. Μια άλλη φορά πάτησα 100, αλλά δεν απαντούσαν και το 'κλεισα. "Σε κάποιον θα ρίχνουν Μάπετ, γι αυτό δεν το σηκώνουν", σκέφτηκα τρεις φορές threeσκευτικά.
Όσο για το θεωρείο, το έχω νοσταλγήσει από την εποχή Μάπες στο σόου, διότι ΚΑΙ έμπαινα τζάμπα ΚΑΙ γκρίνιαζα, γιατί ζαλιζόμουν εκεί ψηλά. Όπως καλή ώρα εδώ, που μάταια προσπαθώ να καταλάβω τί είναι το μ---ί και δεν μπορώ!… μαλλί; μωροί; μπαλί; μηροί; μοιχοί;…Anyway…
ΚΑΛΟ Μ---Ι (ΜΑΡΤΙ) στο δρόμο μας κι αέρα στα πανιά μας!

theogrocer είπε...

Αφ θ' αδειάζετε κάλε μου φίλε. Α λακέ Άννα ρωτιέστε τι είναι το μ...ί! Είναι προφανές Watson: είναι το "αι δύο". Είναι αυτό που λέμε "αι δύο ορφαναί" ή "αι δύο υπερδυνάμεις" άλλοτε. Η Ξανθή Καλάθη ασχηΜΟΝΕΙ και μάλιστα ασχημονεί καπέλο...
Δε βαριέ ΣτΕ. Ακόμα ετούτη η Άννυ Ξι ραγάδες. Τον άπω ήχο του Δεκέμβρη (θύμα 'στε;) θα δια δεχτεί νέος μήνας και νέος κύκλος σπουδών (μύξαι γελιέστε πουστοημερολόγιο λέει "Ησυχίου" σήμερα, δείτε τα see μία των καιρών: έρχεται Λέλα πα). Και τότε θα πιω, θα μπω και θα πω: Πω! Νίνα πολύ εις το ΝΔ ούλο σου δες ποτά.