Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Με «τσουχτερά» διόδια άνοιξαν και πάλι τα Τέμπη, ενώ -λόγω της νέας αναπροσαρμογής του ΦΠΑ- από την 1η Ιουλίου έρχονται και καινούργιες αυξήσεις! Πρόκειται για την τρίτη αναπροσαρμογή τιμών από τον Μάρτιο του 2009, ενώ τον ίδιο μήνα του 2008 που ο αυτοκινητόδρομος πέρασε στην αρμοδιότητα της κοινοπραξίας, είχαν επιβληθεί αυξήσεις-φωτιά από 97% έως και 180%, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Τότε είχαν επίσης διπλασιαστεί οι σταθμοί των διοδίων. Ο οδηγός ΙΧ που κάνει τη διαδρομή Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, θα πληρώνει 11,1 ευρώ έναντι 7,7 πέρυσι, που σημαίνει αύξηση της τάξης του 44%! Ανάλογες είναι οι επιβαρύνσεις και στις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων.
Η αποκατάσταση της ασφάλειας στην κοιλάδα των Τεμπών περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις του αναδόχου και -σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007- έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ως τον Μάρτιο του 2009. Η μελέτη είχε υποβληθεί πάντως λίγες ημέρες πριν από την κατολίσθηση. Το κόστος των εργασιών περιλαμβάνεται στο τίμημα του έργου (1,31 δις ευρώ), από τα οποία τα 243 εκατομμύρια αποτελούν τη συμβολή του δημοσίου και της Commission. Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι έδωσε επιπλέον πέντε εκατομμύρια, το υπουργείο Υποδομών το αμφισβητεί και η διαφορά θα παραπεμφθεί στη διαιτησία.
Το άνοιγμα των διοδίων (δείτε σχετικά), επαναφέρει ένα μείζον ζήτημα. Την επαναφορά του κρατικού... Προκρούστη (περιώνυμου μυθικού ληστή που ζητούσε «διόδια» για να σ’ αφήσει να περάσεις και που σκότωσε ο Θησέας). Μας ζητούν να πληρώνουμε δια βίου εταιρίες, για δρόμους που έχουν φτιαχτεί με τα λεφτά μας! Το ότι ο συγκεκριμένος δρόμος ονομάζεται... ΠΑΘΕ, είναι ίσως ενδεικτικό μιας κάποιας «φιλοσοφίας». Κατά τ’ άλλα φταίμε εμείς, εγώ, εσείς και κυρίως οι… δημόσιοι υπάλληλοι για την κατάσταση αυτής της φαιδρής αποικίας, της ένδοξης Μπανανίας των αποικιοκρατικών συμβάσεων και της εξοργιστικής ανά τους αιώνες ξενοδουλείας...
Την ώρα που η πανελλαδική πρωτοβουλία κατά των διοδίων «φουντώνει» κι έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις του κόσμου, μέσα σε όλες τις εναντιώσεις που εγείρονται τελευταία, ας εντάξουμε κι αυτό το αίτημα: Κανένα χαράτσι στους πραγματικούς κυβερνήτες της τραπεζικής, εργολαβικής και τηλεοπτικής δημοκρατίας της Ψωροκώσταινας.

ΥΓ: Μέτοχοι της κοινοπραξίας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ" είναι οι: Hochtief PPP Solutions (35%), Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ (20%), J&P Άβαξ (16,25%), Vinci Concessions SA (13,75%), ΑΕΓΕΚ (10%) και Αθηνά ΑΤΕ (5%).

2 σχόλια:

chrismos είπε...

Βρε theo... Μέσα στα 138 ευρώ που χρειάζεται ένα φτηνό ΙΧ για να πάει Αθήνα-Θεσσαλονίκη, τί είναι τα 71 ευρώ για τα ενδιάμεσα διόδια;;; Ούτε τα μισά!
Οπότε ας μην μιζεριάζουμε, τουλάχιστον σήμερα, της Αναλήψεως, που γιορτάζουν και τα ΑΤΜ (μεγάλοι οι χάροι τους!)
Διόδια και ΑΤΜ, τελευταία νιώθουν τρομερή μοναξιά. Αν μας έμεινε λίγη ευαισθησία, ας πάρουμε ένα μπουκάλι (βενζίνη) κι ας τους κάνουμε λίγη παρέα...

theogrocer είπε...

Εγώ δεν εορτάζω σήμερα (αν και δέχομαι επισκέψεις), αλλά την Κυριακή και μάλιστα με διπλή ιδιότητα: είναι των αγίων πατέρων και Θεοδώρου οσίου.
Όσο για τα άτιμα τα ΑΤΜ, μερικά δεν είναι και τόσο μόνα, απ' ότι βλέπω στο αστυνομικό δελτίο... Για τα διόδια -κι ας μην άνοιξε το τριώδιο, όπως έγραφα στο τετράδιο με τις μονωδίες- συμφωνώ. Αρκεί να κάνω μια γενναία ανάληψη (της αναλήψεως γαρ) για να αγοράσω βενζίνη. Που η τιμή της τιμή δεν έχει και πλησιάζει αυτή της ηρωίνης...
Ήτοι μύτη μηδέν έχει και χαρά στον Πούτιν έχει!