Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Το γράψιμο είναι στην πραγματικότητα μια διαρκής αγωνία, είναι πάλη με μια χάρτινη τίγρη. Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να μη μπορείς να γεμίσεις το χαρτί. «Με αγχώνει πολύ το γράψιμο» έγραφε το Φωτεινό Σύννεφο. «Η λευκή σελίδα με τρομοκρατεί κι όσο μπορώ το αναβάλλω». Ο Θρόνος στα Σύννεφα περιέγραψε «κάτι ανείπωτο, κάτι κρυφό που μου εξαφανίζει τις λέξεις που έχω βρει, κάτι καταστρέφει τη σκέψη μου». Ο Χορευτής των Βουβαλιών έλεγε: “Μα γράφουμε ποίηση όχι για να ζήσουμε αλλά για να πεθάνουμε”.
Καθόμουν μπροστά στη γραφομηχανή κι ενδοσκοπούσα. Κοιτάζοντας εντός μου αφουγκραζόμουνα τους χτύπους της καρδιάς μου, αισθανόμουν τα σπλάχνα μου, το αίμα στις φλέβες μου να εξακοντίζεται, προσπαθούσα να εισχωρήσω εκεί που γεννιέται ο λόγος, στο μετείκασμα των προσλαμβανομένων εικόνων σε αισθήματα, στους ανασασμούς της ψυχής μου, πάσχιζα να ψηλαφίσω το υλικό από το οποίο είναι πλασμένο το είναι μου. Η Φουντωτή Λόχμη μου ψιθύριζε: «Το γράψιμο απαιτεί απόλυτη μοναξιά, η μοναξιά σημαίνει Βιβλίο ή Θάνατος. Θα γράψω ή θα πεθάνω. Να γράφω σημαίνει να μην ομιλώ, να σωπαίνω. Και να ουρλιάζω χωρίς να βγάζω ήχο…»

Τέος Ρόμβος - "Η φυλή των συγγραφέων"

9 σχόλια:

Πάνος Παπαδόπουλος είπε...

Κομπιάζει εντός μου η γραφή ως τέως θρόμβος.

theogrocer είπε...

Ω ευφυείς ποιητές!
Γεια σου Πάνο πάνω!

boula είπε...

Μ' αρέσει να γράφω απόψεις για πράγματα που ίσως τα ξέρω εξ όψης

theogrocer είπε...

Ποητική αναμπουμπούλα!
Καλώς την και τη Boula

boula είπε...

προς p eat on

"Α, και να τόξερα, για το ντεμπούτο ξεκινώντας, ότι μπορούν κι' οι στίχοι να σκοτώσουν, αντί μαχαίρι το αίμα σου κρατώντας ..."
Παστερνάκ

Ανώνυμος είπε...

Το άγχος μπροστά στο λευκό χαρτί
έχει έναν πολύ καλό φίλο:
το άγχος μπροστά στον λευκό καμβά.

theogrocer είπε...

Boula
Μπορείς Pasteur Knack;
Solo
Αν εξαιρέσουμε τον καμβά και το χαρτί που αλλάζουν, το άγχος μπροστά στο λευκό παραμένει τελικά...

chrismos είπε...

Ίση οπή του λευκού δεν είναι πάντα αγχογόνος. Πολλές φορές είναι και λυτρωτική:

"Θέλω να σου γράψω
μια λευκή κόλλα χαρτί
γιατί είσ' η μόνη που μπορείς
τη σιωπή μου να διαβάζεις..."
Χρ. Θηβαίος

theogrocer είπε...

Πωλείς οστά! Εύχαρις top όλοι γιατί νηπενθή μισεί...