Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Η βία, από τότε που εμφανίστηκε η «αστική νομιμότητα» κι ο κοινοβουλευτισμός, όχι μονάχα δεν έπαψε να παίζει έναν ιστορικό ρόλο, αλλά είναι και σήμερα επίσης -όπως και σε όλες τις προηγούμενες εποχές- η βάση της κυρίαρχης πολιτικής τάξης. Το καπιταλιστικό κράτος στο σύνολο του βασίζεται στη βία. Η στρατιωτική του οργάνωση είναι αυτή καθεαυτή μια χειροπιαστή απόδειξη. Ο οπορτουνιστικός δογματισμός πρέπει πραγματικά να έχει θαυματουργά χαρίσματα για να μην το βλέπει αυτό... Μα είναι οι ίδιες ακόμη οι εκδηλώσεις της «νομιμότητας» που δίνουν αρκετές αποδείξεις γι'αυτό. Ή καλύτερα: τι άλλο παρά βία είναι στην ουσία της η αστική νομιμότητα;
Όλη η θεωρία του νομιμόφρονος σοσιαλισμού είναι καθαρή φαντασιοκοπία. Ενώ οι άρχουσες τάξεις στηρίζονται σε κάθε τους ενέργεια στη βία, μόνο το προλεταριάτο θα έπρεπε να αρνηθεί από την αρχή και για πάντα τη χρησιμοποίηση της βίας στην πάλη του εναντίον αυτών των τάξεων.
Αν η σοσιαλδημοκρατία παρασυρόταν από τους οπορτουνιστές και αποφάσιζε να παραιτηθεί εκ των προτέρων και δια παντός από τη χρησιμοποίηση της βίας, αν αποφάσιζε να υποχρεώσει τις εργατικές μάζες να σεβαστούν την αστική νομιμότητα, τότε όλοι οι πολιτικοί της αγώνες θα χρεοκοπούσαν αξιοθρήνητα -αργά ή γρήγορα- για να δώσουν τη θέση τους στην αχαλίνωτη κυριαρχία της αντιδραστικής βίας.
Rosa Luxemburg

4 σχόλια:

chrismos είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τη θέση της Ρόζας, αλλά πέρα απ’ αυτή την κρυστάλλινη διαύγεια της πολιτικής και ταξικής προσέγγισης, ας επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε το θέμα και ψυχολογικά.
Υπάρχουν, λοιπόν, κάποιοι άνθρωποι με πολύ άσχημες βιωματικές εμπειρίες όπως π.χ. πυρκαγιές, αιματηροί (ή όχι) τραυματισμοί σε ατυχήματα, σεισμοί ή άλλες φυσικές καταστροφές κ.λπ. Αυτού του είδους η «βία» έχει επιδράσει στον ψυχισμό τους έτσι ώστε και μόνο στην υπόθεση πως κάποια απρόκλητη κι ανεξέλεγκτη βία πλησιάζει, ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΟΥΝ! Κι αυτό, φυσικά, δεν είναι επιλήψιμο αφού είναι πέρα από κάθε αυτοέλεγχο. Τότε, σε μια ενστικτώδη προσπάθεια εκλογίκευσης (ή και εξευμενισμού) αυτής της απρόκλητης και ανεξέλεγκτης βίας, υιοθετούν τη λογική της «μη βίας» με "ειρηνικές" αντιδράσεις και παθητικά αντανακλαστικά. Μέχρι εδώ καλά. Όμως αν αυτή η λογική επεκταθεί και γενικευτεί στην πολιτική, τότε η κάθε βία -ατυχώς, λόγω κοινών χαρακτηριστικών- εξομοιώνεται με τη φασιστική. Έπειτα η συνέχεια είναι προφανής: Αυτοί οι άνθρωποι, «βαφτίζουν» την όποια βία ως φασισμό, η αντίθεση στο φασισμό συγχέεται με την άρνηση υιοθέτησης τής τόσο αυτονόητης όσο και αναγκαίας αντιβίας και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Στην ερώτηση «Τι κάνεις όταν υφίστασαι τη βία του φασισμού;» η θέση «στο φασισμό δεν απαντάω με φασισμό" τα λέει όλα και φανερώνει τη σχετική παραδρομή στην επεξεργασία της έννοιας της βίας.
Δεν διεκδικώ το αλάθητο αλλά νομίζω πως μια δεύτερη προσέγγιση σε τέτοια κρίσιμα θέματα είναι μάλλον ευνοϊκή στο ζητούμενο ιδεολογικό ξεκαθάρισμα. Στην κρίσιμη ώρα της μάχης για την ανατροπή του καπιταλισμού δεν θα περισσεύει κανένας. Ούτε καν οι ποιητές με το κοφτερό μυαλό. Αρκεί το ίδιο κοφτερό να είναι και το σπαθί τους. Η Γη έτσι κι αλλιώς θα γίνει κόκκινη! Ή κόκκινη από ζωή ή κόκκινη από θάνατο.

boula είπε...

Chrismos
Γιατί την ηδονή του ενού να την πληρώνουν άλλοι
κι η ατομική η απόλαψη να βγαίνει οργή κοινή ;
..............................
Για έγκλημα ενού πολλούς να βρίσκει η τιμωρία
να βασανίζει γενικά η ατομική αμαρτία ;
Από το Βιασμό της Λουκρητίας, Σαίξπηρ, στίχοι 1478 - 84
Μετάφραση Βασίλης Ρώτας, Βούλα Δαμιανάκου
- δε μένει - χωρίς δεσμούς
χωρίς βία οργανωμένη
χωρίς νόμους
χωρίς κοινο βου left-ισμούς

chrismos είπε...

ΕΛΑ μου ντε! Αυτό λέω κι εγώ! Γιατί την ηδονή του ενού να την πληρώνουν άλλοι;;;
Γιατί;;;
Οπότε δώσε θέλω!
(αιδώς, Οθέλλο! αιδώς Οιδίπους!)
Tous γαμοι steam Άννα είδε douche teen Γ.Α. miss???

theogrocer είπε...

Βιαστικα πιτα ληστη! Κυβεια.