Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Αλήθεια, σε μαύρα χρόνια ζω!
Τα λόγια που δεν κεντρίζουν είναι σημάδι χαζομάρας.
Ένα λείο μέτωπο, αναισθησίας.
Εκείνος που γελάει
δεν έχει μάθει ακόμα
τις τρομερές ειδήσεις.
Μου λένε: Φάε και πιες! Να ‘σαι ευχαριστημένος που έχεις!
Μα πώς να φάω και να πιω όταν
το φαγητό μου τ' αρπάζω από τον πεινασμένο, όταν
κάποιος διψάει για το ποτήρι το νερό που έχω;
Κι ωστόσο, τρώω και πίνω.
Θα ‘θελα ακόμα να 'μουνα σοφός.
Τ’ αρχαία βιβλία λένε τι είναι η σοφία:
Μακριά να μένεις απ' τις επίγειες συγκρούσεις και δίχως φόβο
τη λιγοστή ζωή σου να περνάς.
Θεωρούν σοφό ακόμα
το δρόμο σου να τραβάς αποφεύγοντας τη βία.
Στο κακό ν' ανταποδίνεις το καλό.
Να μη χορταίνεις τις επιθυμίες σου, αλλά να τις ξεχνάς.
Μου είναι αδύνατο να πράξω όλα τούτα.
Αλήθεια, σε μαύρα χρόνια ζω!
Bertolt Brecht

3 σχόλια:

boula είπε...

τα τραγούδια που μου έμαθες τα ξέχασα
θυμάμαι μόνο ένα, το πιο πικρό
το πιο απελπισμένο
τα λουλούδια που φύτεψες τα πότισα
κι έκοψα μονάχα ένα,
το πιο μικρό, το πιο ανθισμένο

chrismos είπε...

Μ' αύρα σαν το μαύρο T-shirt
που φοράει ο ένδοξος ψητάς στο γυράδικο.
Κατά τ' άλλα... δόξα, αίνοι! (ψήστης)

theogrocer είπε...

Ζει μόνη. Ζυμώνει.
Κοιτάζει. Κει τάζει.
Καταλαβαίνει. Κατ' άλλα βαίνει.
Ξένη, χτισμένη. Ξενυχτισμένη...