Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Είν’ ελεύθερος ο τύπος, φθάνει μόνον να μην βλάψεις
της αρχής τους υπαλλήλους,
τους κριτάς, τους υπουργούς μας και των υπουργών τους φίλους
είν’ ελεύθερος ο τύπος, φθάνει μόνον να μη γράψεις.

Αλέξανδρος Σούτσος

Στον καφενέ απ’ όξω σαν μπέης ξαπλωμένος
του ήλιου τις ακτίνες αχόρταγα ρουφώ
και στων εφημερίδων τα νέα βυθισμένος
κανέναν δεν κοιτάζω, κανέναν δεν ψηφώ.

Σε μία καρέκλα το’ να ποδάρι μου τεντώνω
το άλλο σε μίαν άλλη, κι ολίγο παρεκεί
αφήνω το καπέλο, και αρχινώ με τόνο
τους υπουργούς να βρίζω και την πολιτική.

Ψυχή μου! τι λιακάδα! τι ουρανός ! τι φύσις !
Αχνίζει ομπροστά μου ο καϊμακλής καφές
κι εγώ κατεμπνευσμένος για όλα φέρνω κρίσεις
και μόνος μου τις βρίσκω μεγάλες και σοφές.

Βρίζω Εγγλέζους, Ρώσους, και όποιους άλλους θέλω
και στρίβω το μουστάκι μου αγέρωχο πολύ
και μέσα στο θυμό μου κατά διαόλου στέλλω
τον ίδιον εαυτό μου, και γίνομαι σκυλί.

Φέρνω τον νουν στον Διάκο και εις τον Καραΐσκο
κατενθουσιασμένος τα γένια μου μαδώ
τον Έλληνα εις όλα Ανώτερο τον βρίσκω
κι απάνω στην καρέκλα χαρούμενος πηδώ.

Την φίλη μας Ευρώπη με πέντε φασκελώνω
απάνω στα τραπέζι τον γρόθο μου κτυπώ…
εχύθη ο καφές μου, τα ρούχα μου λερώνω
κι όσες βλαστήμιες ξέρω αρχίζω να τις πω.

Στον καφετζή ξεσπάω... φωτιά κι εκείνος παίρνει
αμέσως άνω κάτω τού κάνω τον μπουφέ
τον βρίζω και με βρίζει, τον δέρνω και με δέρνει
και τέλος... δεν πληρώνω δεκάρα τον καφέ.

Γεώργιος Σουρής

5 σχόλια:

chrismos είπε...

(Αν θυμάμαι καλά, από παλιά ανάγνωση στα "Άπαντα":)
Η βασίλισσα προσκαλεί στο παλάτι τον Σουρή σε δείπνο. Για να "τρίξει τα δόντια" στην δυσβάσταχτη σάτιρά του και για να απαξιώσει το "δήθεν ανάλατο" χιούμορ του, παραγγέλνει σαλάτα και του λέει με υπονοούμενο:
- Αγαπητέ μου, θα σαλατίσωμεν!
Και ο ετοιμόλογος κι ευφυέστατος Σουρής:
-Μεγαλειοτάτη, προτιμώ να σταφυλίσωμεν.

(Σ' ουρεί or not σ' ουρεί;;;)

theogrocer είπε...

Μι' αφορά κενά και ρο, κάποιος είχε αρπάξει μια κοπέλα από τα οπής θεία. Τότε εμφανίστηκε κάποιος μ' ένα κουμπούρι. Ο πρώτος ζητά να μόνο μα χύσουν και ο δεύτερος λέει "άστην όμως". Κι έτσι βγει καίει λέξη αστυνόμος, πούσι μένει τον κουμπουρο-φόρο επιβολέα, που κανόνι ζει τι και πώς θα γίνει.
Μια αλείφω Ρα, Θάσου πω για την Ξηρο-στομία...

Πάνος Παπαδόπουλος είπε...

Εγώ είμαι ο Σουρής
που στιχώνω και απορείς…

theogrocer είπε...

Κι εγώ είμαι ο λαός
αθώος σκλάβος από κούνια
που τίποτε δεν έμαθα
α να χαθείς Πάνω-Αλμούνια

chrismos είπε...

Λαός Σουρωμένος
ποτέ αγχωμένος!
Πού ήσουν κρυμμένος
και πού στηχωμένος;