Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Ξέρεις, Ανθρωπάκο, πώς θα ένιωθε ένας αϊτός άμα έκλωθε αυγά μιας κότας; Αρχικά ο αϊτός νομίζει ότι θα κλωσήσει μικρά αετόπουλα που θα μεγαλώσουν. Μα εκείνο που βγαίνει από τα αυγά δεν είναι παρά μικρά κοτόπουλα. Απελπισμένος ο αϊτός εξακολουθεί να ελπίζει πως τα κοτόπουλα θα γίνουν αετοί. Μα πού τέτοιο πράμα! Τελικά δε βγαίνουν παρά κότες που κακαρίζουν. Όταν ο αϊτός διαπιστώνει κάτι τέτοιο, βρίσκεται στο δίλημμα αν πρέπει να καταβροχθίσει όλα τα κοτόπουλα και τις κότες που κακαρίζουν. Μα συγκρατείται. Κι ό,τι τον κάνει να συγκρατηθεί είναι μια μικρή ελπίδα•πως ανάμεσα στα τόσα κοτόπουλα μπορεί κάποτε να βρεθεί ένα αετόπουλο, ικανό σαν εκείνον τον ίδιο, ένα αετόπουλο που από την ψηλή φωλιά του θ’ ατενίζει μακριά κόσμους καινούργιους, σκέψεις καινούργιες, καινούργια σχήματα ζωής. Μόνο αυτή η ανεπαίσθητη ελπίδα κρατάει τον λυπημένο, τον αποξενωμένο αϊτό από την απόφασή του να φάει όλα τα κοτόπουλα και όλες τις κότες που κακαρίζουν και που δεν βλέπουν ότι τα κλωσάει ένας αϊτός, δεν καταλαβαίνουν ότι ζούνε σ' ένα ψηλό, απόμακρο βράχο, μακριά από τις υγρές και σκοτεινές κοιλάδες. Δεν ατενίζουν την απόσταση όπως κάνει ο απομονωμένος αϊτός. Μόνο καταβροχθίζουν και καταβροχθίζουν, όλο καταβροχθίζουν ό,τι φέρνει ο αϊτός στη φωλιά.
Οι κότες και τα κοτόπουλα άφησαν τον αϊτό να τα ζεστάνει κάτω από τα μεγάλα και δυνατά του φτερά όταν απ’ όξω κροτάλιζε η βροχή και αναβροντούσαν οι καταιγίδες που κείνος άντεχε δίχως καμιά προστασία. Όταν τα πράματα γίνονταν σκληρότερα, του πέταγαν μικρές μυτερές πέτρες από κάποια ενέδρα για να τον χτυπήσουν και να τον πληγώσουν. Όταν ο αϊτός αντιλήφθηκε την κακοήθεια ετούτη, πρώτη του αντίδραση ήταν να τα ξεσχίσει σε χίλια κομμάτια. Μα το ξανασκέφτηκε κι άρχισε να τα λυπάται. Κάποτε, έλπισε, θα βρισκόταν -έπρεπε να βρεθεί- ανάμεσα στα τόσα κοντόφθαλμα κοτόπουλα που κακάριζαν και καταβρόχθιζαν ό,τι έλαχε μπροστά τους, ένας μικρός αϊτός σαν τον ίδιο του τον εαυτό. Ο μοναχός αϊτός μέχρι σήμερα δεν έχει εγκαταλείψει την ελπίδα. Κι εξακολουθεί να κλωσάει κοτόπουλα.
Δεν θέλεις να γίνεις αϊτός, Ανθρωπάκο. Γι’ αυτό σε τρώνε τα όρνεα. Φοβάσαι τους αϊτούς κι έτσι ζεις κοπαδιαστά και κοπαδιαστά εξολοθρεύεσαι. Γιατί μερικά από τα κοτόπουλά σου έχουν κλωσήσει αυγά όρνεων. Και τα όρνεά σου έχουνε γίνει οι Φύρερ σου ενάντια στους αϊτούς, τους αϊτούς που θελήσανε να σε οδηγήσουν σε μακρινότερες, πιο υποσχετικές αποστάσεις. Τα όρνεα σε δίδαξαν να τρως ψοφίμια και να ‘σαι ικανοποιημένος με ελάχιστα σπυριά σιτάρι. Σ' έμαθαν και να ωρύεσαι “ζήτω, ζήτω, Μέγα Όρνεο!”. Τώρα λιμοκτονείς και πεθαίνεις κι ακόμη φοβάσαι τους αϊτούς που κλωσάνε τα κοτόπουλά σου.
Wilhelm Reich

4 σχόλια:

boula είπε...

"Πολύ πιο πέρα όμως, ολομόναχος, πετώντας μακριά απ' τη βάρκα και την αχτή, ο Ιωνάθαν Λίβινγκστον Γλάρος συνέχιζε τις ασκήσεις του. Από ύψος εκατό πόδια, ψηλά στον ουρανό, χαμήλωσε τα παλαμωτά του πόδια, σήκωσε το ράμφος του και πάσχισε να επιβάλει στα φτερά του μιαν οδυνηρή, δύσκολη, στριφτή καμπύλη. Μιά τέτοια καμπύλη του επέτρεπε να πετάξει με μικρή ταχύτητα και τώρα πετούσε όλο και πιο αργά, ώσπου ο άνεμος έγινε ένα ψιθύρισμα στο πρόσωπό του, ώσπου το πέλαγο στάθηκε ακίνητο κάτω. Στένεψε τα μάτια του σε εντατική αυτοσυγκέντρωση, κράτησε την ανάσα του, με δύναμη θέλησε να δώσει ..., ένα ... ακόμα ... εκατοστό... κλίσης ... στην καμπύλη. Ύστερα, τα φτερά του ζάρωσαν, έχασε τον έλεγχο κι έπεσε." Richard Bach

chrismos είπε...

Την εκπληκτική (κι εκπληκτικά επίκαιρη) παραβολή του Ράιχ για τις κότες, προσωπικά θα την αφιέρωνα στους 16 "αντάρτες" (μη χέσω!) βολευτές του 'πα: ΣΟΚ.
Είναι πολύ πιθανό ότι αυτό το αληταριό έχει σκηνοθετήσει αυτή την "ανταρσία" (μύξα να χέσω!) για να προσδώσει δημοκρατική χροιά στην κυνοβολευτική αρμάδα, για ν' αποσείσει ευθύνες λόγω της διογκούμενης οργής και -φυσικά- για να 'χουν τροφή τα ΜΜΕ (πάρτε και σεις που ψοφάτε για "αίμα", λίγα κόκκαλα να ξερογλύφετε).
Είναι επίσης από πολύ πιθανό έως σίγουρο πως ούτε ένα κοτόπουλο δεν θα μεταλλαχτεί σε αετόπουλο (βλ. Σακοράφα), σύμφωνα τις θεωρίες "Δαρβινέ" και "ΓΑΠ μπινέ" (του επονομαζόμενου και καμπινέ, come μπινέ, cabinet man και "κομπίνα δώρου").

boula,
Ωραίο το απόσπασμα από τον Γλάρο Ιωνάθαν, αλλά teeth έλληνα pee?
Πως καίει τόλμη έχει τα όριά της;
Ή μη πω σκατι από το συντηρητικό δίδαγμα του Ικάριου μύθου;
Οπλίζειν φόρμας
Oh, please informe us

boula είπε...

υπάρχει όλη η πληροφορία σ' αυτό το link
http://users.uoa.gr/~nektar/arts/prose/richard_bach_jonathan_livingston_seagull.htm
δίνω έμφαση σ' αυτό
"Ἀπὸ μία ἄποψη», εἶπε ἕνας κριτικός της Νέας Ὑόρκης, «αὐτὸς ὁ Ἰωνάθαν εἶναι ἕνα πελώριο μαρξιστικὸ παραμύθι». Τὸ ζήτημα εἶναι ὅμως πῶς ξυπνᾷς ὕστερα ἀπὸ ἕνα τέτοιο παραμύθι. Κατὰ τοὺς φίλους τοῦ Μπάχ, πιὸ ὥριμος. Κατὰ τοὺς ἐχθρούς του, πιὸ συνεπαρμένος —καὶ ἴσως ἐπικίνδυνος. Γιατί ἄραγε ἀρνοῦνταν ὅλοι οἱ ἐκδότες τῆς Ἀμερικῆς ν᾿ ἀναλάβουν αὐτὸ τὸ βιβλίο ἐπὶ τρία χρόνια; «Δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω», εἶπε ἕνας ἀπ᾿ αὐτούς, «ἂν εἶναι γιὰ παιδιὰ ἢ γιὰ μεγάλους."
Ελάχιστα βιβλία έχω κρατήσει στο σπίτι, ανάμεσά τους κι αυτό.

theogrocer είπε...

Να που ΗΠΑ αρχουν και Νεοϋορχέζει που γνωρίζουν περ' ημαρ ξυσμού! Ωμος παρα κατω στην παρα πομπή Αννα φέρεται ως "αναρχικό παραμύθι". Τις κατά η ΝΕΤ, ελικα;
Παν τοση Αννα φοραει tanker ια' καιω Ρεα.