Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Ευτυχώς που υπάρχουν διάφοροι (τη φορά αυτή ο Νίκος Σαραντάκος) που βλέπουν τα εξόφθαλμα, αυτά που οι πολλοί καταπίνουν αμάσητα. Και φωνάζουν γι’ αυτά:
Τις τελευταίες μέρες ακούμε συνεχώς για Χρυσαβγίτες που τάχαμου ήταν κομμουνιστές στα νιάτα τους ή ότι έχουν αριστερές καταβολές. Αυτό το παραμύθι θα ήταν αστείο αν δεν είχε και επικίνδυνες πτυχές, αλλά οπωσδήποτε έφτασε σε νέο ρεκόρ γελοιότητας με την εξής δήλωση του βουλευτή της ΧΑ Γ. Γερμενή, γνωστού επίσης και ως “Καιάδα”: “Θυμάμαι τον παππού μου που τη δεκαετία του ‘60 έστελνε τη μητέρα μου να αγοράσει τον Ριζοσπάστη και να τον κρύψουν να μην τη δουν”. Δεδομένου ότι ο κύριος Γερμενής γεννήθηκε το 1977, πολύ δύσκολα θα μπορούσε να θυμάται πράγματα που έγιναν δέκα και βάλε χρόνια πριν γεννηθεί! Αλλού, υπάρχει μια πιο λογική εκδοχή: «Θυμάμαι σαν και τώρα που μου έλεγαν ότι ο παππούς μου έστελνε τη μητέρα μου τη δεκαετία του ‘60 να αγοράσει τον Ριζοσπάστη και στη συνέχεια τον έκρυβαν στο σπίτι». Πιο λογική, με την έννοια ότι ξεφεύγει απ’ το πρώτο αδύνατο, αλλά… πού την έστελνε αλήθεια τη μητέρα του ο πατέρας του να αγοράσει Ριζοσπάστη στη δεκαετία του 1960; Στην… Τασκένδη; Ο Ριζοσπάστης, ως γνωστόν, ήταν απαγορευμένος από το 1947 ως το 1974!

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ayτή η περίπτωση πολύ με έχει προβληματ΄σει.
Υποτίθεται πως αυτά τα δήλωσε στη βουλή. Δεν υπήρχε εκείνη την ώρα κανείς βουλευτής του ΚΚΕ; ή έστω απο άλλο κόμμα πρώην ΚΚΕ; Γιατί αν υπήρχε και δεν του απάντησε είναι ξεφτίλα μεγάλη να μη γνωριζε πως δεν έβγαινε τότε ο Ριζοσπάστης. Η πρώτη απάντηση στον Γερμενή, απ΄ότι διάβασα, έγινε την άλλη μέρα απο τον ίδιο τον Ριζοσπάστη.
Και πήρε φωτιά μετά το διαδύκτιο , διότι απ΄ότι φαίνεται οι περισσότεροι δεν γνώριζαν αυτή τη... λεπτομέρεια. Ούτε εγώ τη γνώριζα. Είχα την αίσθηση πως έβγαινε παράνομα και για την ακρίβεια δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αν έβγαινε ή δεν έβγαινε.
Αλλά ένας βουλετής του ΚΚΕ δεν ήταν εκείνη την ώρα στη βουλή;

theogrocer είπε...

Μεθαύριο είναι και η επέτειος, αφού ο "Ριζοσπάστης" έκλεισε στις 17 Οκτώβρη του 1947. Επανακυκλοφόρησε... 323 μήνες (ή 27 χρόνια παρά ένα μήνα) αργότερα, στις 25 Σεπτέμβρη του 1974.
Η απορία σου εύλογη, είναι πια και δική μου!

boula είπε...

η Αυγή κυκλοφορούσε το 1960
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%91%CF%85%CE%B3%CE%AE

theogrocer είπε...

Και το "Κράξιμο" που έβγαζε ο/η Πάολα κυκλοφορούσε από το 1981 μέχρι το 1993.
Για τον "Ριζοσπάστη" μιλάμε εδώ, εκτός κι αν δεν ξέρουμε τι λέμε (αν και για τον Γερμενή δεν έχω αμφιβολία)...